Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/8027
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: SILVA, Filomena Lucia Gossler Rodrigues da
FERNANDES, Sonia Regina de Souza
FLEURI, Reinaldo Matias
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-8275-7714
https://orcid.org/0000-0001-6788-6238
https://orcid.org/0000-0002-7372-1429
Title: Inclusão, interculturalidade e inovação pedagógica: problematização de práticas e de percepções de docentes, discentes e coordenadores
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
13
n. esp. 2
set.
metadata.dc.format.medium: 1265-1280
Issue Date: 2018
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O estudo problematiza a percepção de docentes e discentes acerca da sua prática pedagógica. Discute os significados inovadores identificados em práticas pedagógicas interculturais e inclusivas, por ocasião do curso de Especialização em Educação, realizado em 2016 pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Catarinense – Campus Camboriú (IFC-Campus Camboriú).

The study problematizes the perception of teachers, students and coordinators about their pedagogical practice. It discusses the innovative meanings identified in intercultural and inclusive pedagogical practices, in the specialization course in Education, implemented in 2016 by the Catarinense Federal Institute of Education, Science and Technology - Camboriú Campus (IFC – Campus Camboriú).

El estúdio problematiza la percepción de los professores, alumnos y coordinadores con relación a su práctica pedagógica. Discute los significados inovadores identificados en prácticas pedagógicas interculturales e inclusivas, por ocasión del curso de especialización en educación, implementado en el año 2016 por el Instituto Federal de Educación Ciencia y Tecnología Catarinense – campus Camboriú (IFC-Campus Camboriú).
Keywords: Interculturalidade
Inclusão
Inovação pedagógica
Interculturality
Inclusion
Pedagogical innovation
Interculturalidad
Inclusión
Inovación pedagógica
Citation: SILVA, Filomena Lucia Gossler Rodrigues da; FERNANDES, Sonia Regina de Souza; FLEURI, Reinaldo Matias. Inclusão, interculturalidade e inovação pedagógica: problematização de práticas e de percepções de docentes, discentes e coordenadores. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 13, n. n. esp. 2, p. 1265-1280, set. 2018. https://doi.org/10.21723/riaee.v13.nesp2.set2018.11643. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11643. Acesso em: 2022-10-14
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v13.nesp2.set2018.11643
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11643
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.