Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7992
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: PAIVA, Andréa Carla Mendonça de Souza
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0003-4650-1823
Title: Gastronomia e nutrição: perspectiva pessoal e profissional
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
13
2
abr./jun.
metadata.dc.format.medium: 748-763
Issue Date: 2018
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: A gastronomia é uma ciência estudada há muitos séculos por vários pesquisadores, os quais buscam conhecer esse campo para além dos princípios culinários. É importante destacar que vários equipamentos, utensílios e processos culinários surgiram da curiosidade desses estudiosos. No entanto, esse campo ainda é relativamente desconhecido no meio científico que se dedica a pesquisar a área de nutrição.

Gastronomy is a science studied many centuries ago by several researchers who seek to know this field beyond the cooking principles. It is important to highlight that several equipment, utensils and culinary processes arose from the curiosity of these scholars. However, this field is still relatively unknown in the scientific environment that is dedicated to research the nutrition.

La gastronomía es una ciencia estudiada hace muchos siglos por varios investigadores, los cuales buscan conocer ese campo más allá de los principios culinarios. Es importante tener en cuenta que varios equipos, utensilios y procesos culinarios surgieron de la curiosidad de esos estudiosos. Sin embargo, este campo todavía es relativamente desconocido en el medio científico que se dedica a investigar el área de nutrición.
Keywords: Nutricionista
Gastronomia molecular
Formação complementar
Professor
Nutritionist
Dietitian
Molecular gastronomy
Education
Professor
Nutricionista
Gastronomía molecular
Profesor
Formación complementaria
Citation: PAIVA, Andréa Carla Mendonça de Souza. Gastronomia e nutrição: perspectiva pessoal e profissional. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 13, n. 2, p. 748-763, abr/jun. 2018. https://doi.org/10.21723/riaee.v13.n2.2018.11111. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11111. Acesso em: 2022-10-14
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v13.n2.2018.11111
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11111
metadata.dc.subject.classification: Nível técnico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.