Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7989
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | MARTÍNEZ, Adriana |
Title: | Desenho metodológico para medir a inclusão social no ensino superior colombiano: estudo de caso da Universidade Autônoma de Bucaramanga |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 13 2 abr./jun. |
metadata.dc.format.medium: | 688-713 |
Issue Date: | 2018 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | es |
Abstract: | Em 2013, o Ministério da Educação Nacional da Colômbia (MEN) publicou as Diretrizes para a Educação Inclusiva Superior, um documento orientador para as universidades. Com base nestas orientações, o artigo descreve a metodologia concebida e aplicada para medir o grau de inclusão social na formação profissional na Universidade Autônoma de Bucaramanga. In 2013, the Ministry of Education in Colombia published the Guidelines for Inclusive Higher Education, a framework to be adapted by universities. Based on these guidelines, this study designed instruments and a methodology to measure the level of social inclusion at Universidad Autónoma de Bucaramanga. En el 2013, el Ministerio de Educación Nacional de Colombia (MEN) publicó los Lineamientos de Educación Superior Inclusiva, documento orientador para las universidades. Con base en estos lineamientos, el artículo describe la metodología diseñada y aplicada para medir el grado de inclusión social en la formación profesional de la Universidad Autónoma de Bucaramanga. |
Keywords: | Inclusão Educação superior Colômbia Diversidade Inclusion Higher education Colombia Diversity Inclusión Educación superior Colombia Diversidad |
Citation: | MARTÍNEZ, Adriana. Desenho metodológico para medir a inclusão social no ensino superior colombiano: estudo de caso da Universidade Autônoma de Bucaramanga. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 13, n. 2, p. 688-713, abr/jun. 2018. https://doi.org/10.21723/riaee.v13.n2.2018.11475. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11475. Acesso em: 2022-10-14 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v13.n2.2018.11475 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11475 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível metodológico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.