Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7977
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | COSTA, Conceição de Maria Cardoso | |
dc.creator | VIEIRA, Azenaide Abreu Soares | |
dc.date.accessioned | 2022-10-14T14:43:54Z | - |
dc.date.available | 2022-10-14T14:43:54Z | - |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | COSTA, Conceição de Maria Cardoso; VIEIRA, Azenaide Abreu Soares. Metodologias ativas: a experiência do curso MAES. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 13, n. n. esp. 1, p. 553-563, maio. 2018. https://doi.org/10.21723/riaee.nesp1.v13.2018.11454. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11454. Acesso em: 2022-10-14 | |
dc.identifier.issn | 1982-5587 | |
dc.identifier.uri | http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7977 | - |
dc.description.abstract | O texto apresenta o processo de criação e desenvolvimento do Programa MAES: Metodologias Ativas de Aprendizagem para o Estudante do Século XXI, ofertado no Instituto Federal de Mato Grosso do Sul (IFMS) em parceria com pesquisadores do Instituto Federal de Rondônia (IFRO), Instituto Federal de Brasília (IFB), Instituto Federal do Espírito Santo (IFES) e Hame University of Applied Sciences (HAMK). | pt_BR |
dc.description.abstract | The text presents the design process and part of the development of MAES Program: Active Learning Methodologies for the Student of the 21st Century, offered at the Federal Institute of Mato Grosso do Sul (IFMS), in partnership with researchers from the Federal Institute of Rondônia (IFRO), Federal Institute of Brasília (IFB), Federal Institute of Espírito Santo (IFES) and Hame University of Applied Sciences (HAMK). | en_US |
dc.description.abstract | El texto presenta relatos del proceso de creación y parte del desarrollo del Programa MAES: Metodologías Activas de Aprendizaje para el Estudiante del Siglo XXI, ofrecido en el Instituto Federal de Mato Grosso do Sul (IFMS), en asociación con investigadores del Instituto Federal de Rondônia (IFRO), Instituto Federal de Brasilia (IFB), Instituto Federal de Espírito Santo (IFES) y Hame University of Applied Sciences (HAMK). | es_ES |
dc.format.medium | 553-563 | |
dc.language | pt | pt_BR |
dc.subject | Currículo | pt_BR |
dc.subject | Transdisciplinaridade | pt_BR |
dc.subject | Metodologias ativas | pt_BR |
dc.subject | Curriculum | en_US |
dc.subject | Transdisciplinarity | en_US |
dc.subject | Active methodologies | en_US |
dc.subject | Currículum | es_ES |
dc.subject | Transdisciplinariedad | es_ES |
dc.subject | Metodologías activas | es_ES |
dc.subject.classification | Nível metodológico | |
dc.title | Metodologias ativas: a experiência do curso MAES | |
dc.type | Relato de experiência | |
dc.terms.source | Araraquara | |
dc.terms.source | 13 | |
dc.terms.source | n. esp. 1 | |
dc.terms.source | maio | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.21723/riaee.nesp1.v13.2018.11454 | |
dc.identifier.url | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11454 | |
dc.terms.title | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação | |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.