Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7977
metadata.dc.type: Relato de experiência
metadata.dc.creator: COSTA, Conceição de Maria Cardoso
VIEIRA, Azenaide Abreu Soares
Title: Metodologias ativas: a experiência do curso MAES
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
13
n. esp. 1
maio
metadata.dc.format.medium: 553-563
Issue Date: 2018
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O texto apresenta o processo de criação e desenvolvimento do Programa MAES: Metodologias Ativas de Aprendizagem para o Estudante do Século XXI, ofertado no Instituto Federal de Mato Grosso do Sul (IFMS) em parceria com pesquisadores do Instituto Federal de Rondônia (IFRO), Instituto Federal de Brasília (IFB), Instituto Federal do Espírito Santo (IFES) e Hame University of Applied Sciences (HAMK).

The text presents the design process and part of the development of MAES Program: Active Learning Methodologies for the Student of the 21st Century, offered at the Federal Institute of Mato Grosso do Sul (IFMS), in partnership with researchers from the Federal Institute of Rondônia (IFRO), Federal Institute of Brasília (IFB), Federal Institute of Espírito Santo (IFES) and Hame University of Applied Sciences (HAMK).

El texto presenta relatos del proceso de creación y parte del desarrollo del Programa MAES: Metodologías Activas de Aprendizaje para el Estudiante del Siglo XXI, ofrecido en el Instituto Federal de Mato Grosso do Sul (IFMS), en asociación con investigadores del Instituto Federal de Rondônia (IFRO), Instituto Federal de Brasilia (IFB), Instituto Federal de Espírito Santo (IFES) y Hame University of Applied Sciences (HAMK).
Keywords: Currículo
Transdisciplinaridade
Metodologias ativas
Curriculum
Transdisciplinarity
Active methodologies
Currículum
Transdisciplinariedad
Metodologías activas
Citation: COSTA, Conceição de Maria Cardoso; VIEIRA, Azenaide Abreu Soares. Metodologias ativas: a experiência do curso MAES. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 13, n. n. esp. 1, p. 553-563, maio. 2018. https://doi.org/10.21723/riaee.nesp1.v13.2018.11454. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11454. Acesso em: 2022-10-14
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.nesp1.v13.2018.11454
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11454
metadata.dc.subject.classification: Nível metodológico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.