Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7951
metadata.dc.type: Relato de experiência
metadata.dc.creator: FORTUNATO, Ivano
Title: A didática na formação inicial de professores: relato de experiência
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
13
1
jan./mar.
metadata.dc.format.medium: 269-276
Issue Date: 2018
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Este artigo foi escrito na forma de ensaio a partir das experiências realizadas no ensino da disciplina de didática, do quinto semestre da licenciatura em física, e do segundo semestre da especialização em informática aplicada à educação, ambos cursos do Instituto Federal de São Paulo, campus Itapetininga.

This paper was written in the form of an essay based on the experiments carried out in the teaching of the didactics course of the fifth semester of the undergraduate physics-teaching course, and of the second semester of the specialization in informatics applied to education, both from the Federal Institute of São Paulo, campus of Itapetininga, Brazil.

Este artículo fue escrito en la forma de ensayo a partir de las experiencias realizadas en la enseñanza de la disciplina de didáctica, del quinto semestre de la licenciatura en física, y del segundo semestre de la especialización en informática aplicada a la educación, ambos cursos del Instituto Federal de São Paulo, campus Itapetininga.
Keywords: Formação de professores
Ensino de didática
Relato de experiência
Teacher education
Didactics teaching
Experience report
Formación de profesores
Enseñanza de didáctica
Relato de experiencia
Citation: FORTUNATO, Ivano. A didática na formação inicial de professores: relato de experiência. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 13, n. 1, p. 269-276, jan/mar. 2018. https://doi.org/10.21723/riaee.v13.n1.2018.10834. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10834. Acesso em: 2022-10-14
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v13.n1.2018.10834
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10834
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.