Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7947
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: CARNEIRO, Relma Urel Carbone
DALL’ACQUA, Maria Júlia Canazza
CARAMORI, Patrícia Moralis
Title: Os 20 anos da lei de diretrizes e bases e a educação especial: considerações e reflexões
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
13
1
jan./mar.
metadata.dc.format.medium: 190-206
Issue Date: 2018
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O texto apresentado procura empreender uma reflexão sobre alguns aspectos relativos ao período de 20 anos de vigência da Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional (LDBEN) no que diz respeito à educação especial. São feitas considerações acerca do processo que levou à formulação de um capítulo voltado para tanto.

The text tries to present some reflections on certain aspects regarding special education related to the 20-year period of validity of the Law on Brazilian Education Guidelines and Bases (LDBEN). It presents some considerations on the process that led to the formulation of a chapter about the argument.

El texto presentado busca emprender una reflexión sobre aspectos relativos al período de 20 años efectivo de la Ley de Directrices y Bases de la Educación Nacional (LDBEN) al que dice respeto a la educación especial. Hay consideraciones sobre el proceso que llevó a la formulación de un capítulo sobre ella.
Keywords: Educação especial
Política educacional
Legislação
Special education
Educational politics
Legislation
Educación especial
Política educacional
Legislación
Citation: CARNEIRO, Relma Urel Carbone ; DALL’ACQUA, Maria Júlia Canazza ; CARAMORI, Patrícia Moralis. Os 20 anos da lei de diretrizes e bases e a educação especial: considerações e reflexões. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 13, n. 1, p. 190-206, jan/mar. 2018. https://doi.org/10.21723/riaee.v13.n1.2018.11154. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11154. Acesso em: 2022-10-14
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v13.n1.2018.11154
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11154
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.