Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7947
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | CARNEIRO, Relma Urel Carbone DALL’ACQUA, Maria Júlia Canazza CARAMORI, Patrícia Moralis |
Title: | Os 20 anos da lei de diretrizes e bases e a educação especial: considerações e reflexões |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 13 1 jan./mar. |
metadata.dc.format.medium: | 190-206 |
Issue Date: | 2018 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O texto apresentado procura empreender uma reflexão sobre alguns aspectos relativos ao período de 20 anos de vigência da Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional (LDBEN) no que diz respeito à educação especial. São feitas considerações acerca do processo que levou à formulação de um capítulo voltado para tanto. The text tries to present some reflections on certain aspects regarding special education related to the 20-year period of validity of the Law on Brazilian Education Guidelines and Bases (LDBEN). It presents some considerations on the process that led to the formulation of a chapter about the argument. El texto presentado busca emprender una reflexión sobre aspectos relativos al período de 20 años efectivo de la Ley de Directrices y Bases de la Educación Nacional (LDBEN) al que dice respeto a la educación especial. Hay consideraciones sobre el proceso que llevó a la formulación de un capítulo sobre ella. |
Keywords: | Educação especial Política educacional Legislação Special education Educational politics Legislation Educación especial Política educacional Legislación |
Citation: | CARNEIRO, Relma Urel Carbone ; DALL’ACQUA, Maria Júlia Canazza ; CARAMORI, Patrícia Moralis. Os 20 anos da lei de diretrizes e bases e a educação especial: considerações e reflexões. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 13, n. 1, p. 190-206, jan/mar. 2018. https://doi.org/10.21723/riaee.v13.n1.2018.11154. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11154. Acesso em: 2022-10-14 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v13.n1.2018.11154 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11154 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.