Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7880
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: CARMONA, Marina Garcia
LACÁRCEL, Alfonso Conde
Title: Um estudo de caso sobre socioeducacionais integração das famílias de imigrantes em Granada (Espanha)
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
11
3
jul./set.
metadata.dc.format.medium: 1073-1090
Issue Date: 2016
ISSN: 1982-5587
Abstract: Integração sócio-educativa das famílias imigrantes é um dos pilares de uma sociedade multicultural e multiétnica, gerando oportunidades para todas as pessoas. O estudo apresentado foi realizado em um bairro suburbano da cidade com forte acolhimento de imigrantes de Granada (Espanha) e tem como objetivo comparar o atual quadro legislativo com os recursos que os pais estrangeiros podem encontrar disponíveis para promover adequada participação nas escolas de seus filhos.

The socio-educational integration of immigrant families is one of the pillars of multicultural, and multiethnic society and it generates opportunities for all. The study presented was conducted in a suburban neighborhood of strong immigrant reception in the city of Granada (Spain), and it seeks to compare the current legislative framework with the resources that immigrant families can find available to encourage an adequate incorporation to schools and their participation in the education of their children.

La integración socioeducativa de las familias inmigrantes es uno de los pilares de una sociedad multicultural, multiétnica y generadora de oportunidades para el conjunto de las personas. El estudio presentado ha sido realizado en un barrio suburbano de fuerte acogida inmigrante de la ciudad de Granada (España) y tiene como objetivo comparar el marco legislativo actual con los recursos que pueden encontrar a su disposición los progenitores extranjeros para favorecer una adecuada incorporación y participación en los centros educativos de sus hijos e hijas.
Keywords: Imigração
Integração social e educacional
Educação
Envolvimento da família
Immigration
Social and educational integration
Education
Family participation
Inmigración
Integración socioeducativa
Educación
Participación familiar
Citation: CARMONA, Marina Garcia; LACÁRCEL, Alfonso Conde. Um estudo de caso sobre socioeducacionais integração das famílias de imigrantes em Granada (Espanha). Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 11, n. 3, p. 1073-1090, jul/set. 2016. https://doi.org/10.21723/riaee.v11.n3.8979. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8979. Acesso em: 2022-10-13
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v11.n3.8979
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8979
metadata.dc.subject.classification: Nível metodológico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.