Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7875
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | CANDIDO, Eliane Aparecida Piza NASCIMENTO, Claudia Regina Siena do MARTINS, Morgana de Fátima Agostini |
Title: | Acessibilidade na educação superior também envolve o trabalho pedagógico |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 11 n.esp. 2 set. |
metadata.dc.format.medium: | 1017-1033 |
Issue Date: | 2016 |
ISSN: | 1982-5587 |
Abstract: | Esta pesquisa apresenta um estudo sobre a inclusão na Educação Superior e as práticas pedagógicas que podem contribuir para a realização dessa inclusão, salientando a dívida histórica que o Brasil possui baseada na exclusão e segregação de pessoas com deficiência que estão em constante luta por seus direitos, que sendo pouco a pouco garantidos têm um maior foco na Educação Básica e, atualmente, objetiva envolver de forma mais efetiva a Educação Superior. This research presents a study on the inclusion in higher education and pedagogical practices that can contribute to the achievement of that inclusion, by pointing out the historic debt that Brazil has based on exclusion and segregation of people with disabilities who are in constant struggle for their rights, that being gradually secured have a greater focus on basic education and currently aims to involve more effectively to higher education. Esta investigación presenta un estudio sobre la inclusión en la Educación Superior y las prácticas pedagógicas que pueden contribuir a la realización de esta inclusión, destacando la deuda histórica que tiene Brasil basada en la exclusión y la segregación de las personas con discapacidad que están en constante lucha por sus derechos, que siendo gradualmente garantizados tienen un mayor enfoque en la Educación Básica y, actualmente, pretende involucrar de manera más efectiva la Educación Superior. |
Keywords: | Inclusão Educação superior Acessibilidade Professor-aluno Inclusion Higher education Accessibility Teacher-student Inclusión Educación superior Accesibilidad Profesor-alumno |
Citation: | CANDIDO, Eliane Aparecida Piza; NASCIMENTO, Claudia Regina Siena do; MARTINS, Morgana de Fátima Agostini. Acessibilidade na educação superior também envolve o trabalho pedagógico. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 11, n. n.esp. 2, p. 1017-1033, set. 2016. https://doi.org/10.21723/riaee.v11.esp2.p1017-1033. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8940. Acesso em: 2022-10-13 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v11.esp2.p1017-1033 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8940 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível técnico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.