Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/786
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | HENNING, Paula Corrêa RATTO, Cleber Gibbon |
Title: | Efeitos de sentido em discursos educacionais contemporâneos: a figura falaciosa da liberdade como promessa de redenção |
metadata.dc.terms.title: | Educação e Pesquisa |
metadata.dc.terms.source: | São Paulo 36 2 maio/ago. |
metadata.dc.format.medium: | 571-583 |
Issue Date: | 2010 |
ISSN: | 1678-4634 |
metadata.dc.language: | pt pt |
Abstract: | This text takes Liberty, one of the flags of the French Revolution, as an emblematic figure of modern episteme, which gives support to the production of a particular moral subject. For that, it examines parts of doctoral theses presented in 2006 to the Gr Este texto toma a Liberdade, uma das bandeiras da Revolução Francesa, como figuras emblemáticas da episteme moderna que sustenta a produção de um determinado sujeito moral. Para isso, examina alguns fragmentos de teses de doutorado defendidas em 2006 no P |
Keywords: | Education Modern episteme Liberty Educação Episteme moderna Liberdade |
Citation: | HENNING, Paula Corrêa; RATTO, Cleber Gibbon. Efeitos de sentido em discursos educacionais contemporâneos: a figura falaciosa da liberdade como promessa de redenção. Educação e Pesquisa , São Paulo, v.36, n. 2, p. 571-583, maio/ago. 2010. https://doi.org/10.1590/S1517-97022010000200010. Disponível em: https://www.scielo.br/j/ep/a/M6GrvKZkbhvJqN67wvGTx6k/abstract/?lang=pt. Acesso: 2021-06-10 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.1590/S1517-97022010000200010 |
metadata.dc.identifier.url: | https://www.scielo.br/j/ep/a/M6GrvKZkbhvJqN67wvGTx6k/abstract/?lang=pt |
metadata.dc.subject.classification: | Nível epistemológico |
Appears in Collections: | Educação e Pesquisa |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.