Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/786
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: HENNING, Paula Corrêa
RATTO, Cleber Gibbon
Title: Efeitos de sentido em discursos educacionais contemporâneos: a figura falaciosa da liberdade como promessa de redenção
metadata.dc.terms.title: Educação e Pesquisa
metadata.dc.terms.source: São Paulo
36
2
maio/ago.
metadata.dc.format.medium: 571-583
Issue Date: 2010
ISSN: 1678-4634
metadata.dc.language: pt
pt
Abstract: This text takes Liberty, one of the flags of the French Revolution, as an emblematic figure of modern episteme, which gives support to the production of a particular moral subject. For that, it examines parts of doctoral theses presented in 2006 to the Gr

Este texto toma a Liberdade, uma das bandeiras da Revolução Francesa, como figuras emblemáticas da episteme moderna que sustenta a produção de um determinado sujeito moral. Para isso, examina alguns fragmentos de teses de doutorado defendidas em 2006 no P
Keywords: Education
Modern episteme
Liberty
Educação
Episteme moderna
Liberdade
Citation: HENNING, Paula Corrêa; RATTO, Cleber Gibbon. Efeitos de sentido em discursos educacionais contemporâneos: a figura falaciosa da liberdade como promessa de redenção. Educação e Pesquisa , São Paulo, v.36, n. 2, p. 571-583, maio/ago. 2010. https://doi.org/10.1590/S1517-97022010000200010. Disponível em: https://www.scielo.br/j/ep/a/M6GrvKZkbhvJqN67wvGTx6k/abstract/?lang=pt. Acesso: 2021-06-10
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.1590/S1517-97022010000200010
metadata.dc.identifier.url: https://www.scielo.br/j/ep/a/M6GrvKZkbhvJqN67wvGTx6k/abstract/?lang=pt
metadata.dc.subject.classification: Nível epistemológico
Appears in Collections:Educação e Pesquisa

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.