Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7822
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: GÓMEZ HERNÁNDEZ, Patricia Gómez Hernández
MONGE LÓPEZ, Carlos
SEBASTIÁN HEREDERO, Eladio
Title: Calidad de un MOOC sobre inclusión educativa: aplicación de varios instrumentos e indicadores
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
11
n.esp. 1
maio
metadata.dc.format.medium: 342-349
Issue Date: 2016
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: es
Abstract: No século XXI, a necessidade de treinamento em, para e com as Tecnologias de Informação e Comunicação parece significativa. Neste contexto, há dois elementos em destaque: os Cursos Massivos Abertos Online, e a escola inclusiva. Assim, o objetivo principal deste estudo é avaliar um MOOC do contexto ibero-americano que enfatiza a atenção à diversidade a partir de uma abordagem baseada na educação inclusiva.

In the XXI century, the need of training in, for and with Information and Communication Technologies seems significant. In this contextual framework, there are two highlighted elements: the Massive Open Online Courses, and the inclusive school. Thus, the main aim of this study is to evaluate a MOOC from Iberoamerican context that emphasizes the attention to diversity from an approach based on inclusive education.

En pleno siglo XXI parece significativa la necesidad de la formación en, para y con las Tecnologías de la Información y Comunicación y la atención a la diversidad. En este marco contextual pueden destacarse dos elementos fundamentales: los Massive Open Online Courses y la escuela inclusiva. Así, el objetivo principal de este estudio es evaluar un MOOC del contexto iberoamericano que enfatice la atención a la diversidad desde una perspectiva de educación inclusiva.
Keywords: Avaliação
|Inclusão
MOOC
Qualidade
Assessment
Inclusion
MOOC
Quality
Calidad
Inclusión
Evaluación
COMA
Citation: GÓMEZ HERNÁNDEZ, Patricia Gómez Hernández; MONGE LÓPEZ, Carlos; SEBASTIÁN HEREDERO, Eladio. Calidad de un MOOC sobre inclusión educativa: aplicación de varios instrumentos e indicadores. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 11, n. n.esp. 1, p. 342-349, maio. 2016. https://doi.org/10.21723/RIAEE.v11.esp.1.p342. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8557. Acesso em: 2022-10-13
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/RIAEE.v11.esp.1.p342
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8557
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.