Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7822
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | GÓMEZ HERNÁNDEZ, Patricia Gómez Hernández MONGE LÓPEZ, Carlos SEBASTIÁN HEREDERO, Eladio |
Title: | Calidad de un MOOC sobre inclusión educativa: aplicación de varios instrumentos e indicadores |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 11 n.esp. 1 maio |
metadata.dc.format.medium: | 342-349 |
Issue Date: | 2016 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | es |
Abstract: | No século XXI, a necessidade de treinamento em, para e com as Tecnologias de Informação e Comunicação parece significativa. Neste contexto, há dois elementos em destaque: os Cursos Massivos Abertos Online, e a escola inclusiva. Assim, o objetivo principal deste estudo é avaliar um MOOC do contexto ibero-americano que enfatiza a atenção à diversidade a partir de uma abordagem baseada na educação inclusiva. In the XXI century, the need of training in, for and with Information and Communication Technologies seems significant. In this contextual framework, there are two highlighted elements: the Massive Open Online Courses, and the inclusive school. Thus, the main aim of this study is to evaluate a MOOC from Iberoamerican context that emphasizes the attention to diversity from an approach based on inclusive education. En pleno siglo XXI parece significativa la necesidad de la formación en, para y con las Tecnologías de la Información y Comunicación y la atención a la diversidad. En este marco contextual pueden destacarse dos elementos fundamentales: los Massive Open Online Courses y la escuela inclusiva. Así, el objetivo principal de este estudio es evaluar un MOOC del contexto iberoamericano que enfatice la atención a la diversidad desde una perspectiva de educación inclusiva. |
Keywords: | Avaliação |Inclusão MOOC Qualidade Assessment Inclusion MOOC Quality Calidad Inclusión Evaluación COMA |
Citation: | GÓMEZ HERNÁNDEZ, Patricia Gómez Hernández; MONGE LÓPEZ, Carlos; SEBASTIÁN HEREDERO, Eladio. Calidad de un MOOC sobre inclusión educativa: aplicación de varios instrumentos e indicadores. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 11, n. n.esp. 1, p. 342-349, maio. 2016. https://doi.org/10.21723/RIAEE.v11.esp.1.p342. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8557. Acesso em: 2022-10-13 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/RIAEE.v11.esp.1.p342 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8557 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.