Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7805
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: MENDONÇA, Onaide Schwartz
KODAMA, Katia Maria Roberto de Oliveira
metadata.dc.creator.orcid: http://orcid.org/0000-0001-5697-9666
Title: Alfabetização: por que a criança não aprende a ler e escrever?
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
11
n.esp. 4
dez.
metadata.dc.format.medium: 2448-2464
Issue Date: 2016
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Objetivando investigar se o PNAIC/Alfabetização possibilitará mudanças no cenário da alfabetização brasileira, à luz da Linguística, pretende-se apresentar parte de pesquisa que analisou as unidades destinadas ao primeiro Ciclo da Educação Básica.

Aiming to investigate whether PNAIC / Literacy allow changes in the Brazilian literacy scenario in the light of Linguistics, we intend to present part of a research that analyzed the units for the first cycle of Basic Education.

Con el objetivo de investigar si el PNAIC/Alfabetización posibilitará cambios en el escenario de la alfabetización brasileña, a la luz de la Lingüística, se pretende presentar parte de una investigación que analizó las unidades destinadas al primer Ciclo de Educación Básica.
Keywords: Alfabetização
Ensino sistemático
Aprendizagem significativa
Literacy
Systematic teaching
Significant learning
Alfabetización
Enseñanza sistemática
Aprendizaje significativo
Citation: MENDONÇA, Onaide Schwartz; KODAMA, Katia Maria Roberto de Oliveira. Alfabetização: por que a criança não aprende a ler e escrever?. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 11, n. n.esp. 4, p. 2448-2464, dez. 2016. https://doi.org/10.21723/riaee.v11.n.esp4.9202. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9202. Acesso em: 2022-10-13
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v11.n.esp4.9202
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9202
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.