Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7690
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | MONTEIRO, Solange Aparecida de Souza RIBEIRO, Paulo Rennes Marçal |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0002-1640-0266 https://orcid.org/0000-0002-1552-5702 |
Title: | A inclusão do aluno com transtorno do espectro autista na sala de aula |
metadata.dc.terms.title: | Revista online de Política e Gestão Educacional |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 22 n. esp. 2 dez. |
metadata.dc.format.medium: | 905-919 |
Issue Date: | 2018 |
ISSN: | 1519-9029 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | A inclusão educacional escolar de crianças e jovens com Transtornos do Espectro Autista (TEA), vem se mostrando um desafio a todos os envolvidos no processo educativo, nos dias atuais e tem sido meta para as políticas públicas educacionais The educational inclusion of children and young people with autism spectrum disorders (ASD) has been a challenge for all those involved in the educational process, nowadays and has been the goal for educational public policies. La inclusión educativa de niños y jóvenes con trastornos del espectro autista (TEA) ha sido un desafío para todos los involucrados en el proceso educativo, hoy en día y ha sido el objetivo de las políticas públicas educativas. |
Keywords: | Transtorno do espectro autista Educação inclusiva Políticas públicas Autistic spectrum disorder Inclusive education Public policy Trastorno del espectro autista Educación inclusiva Política pública |
Citation: | MONTEIRO, Solange Aparecida de Souza; RIBEIRO, Paulo Rennes Marçal. A inclusão do aluno com transtorno do espectro autista na sala de aula. Revista online de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 22, n. n. esp. 2, p. 905-919, dez. 2018. https://doi.org/10.22633/rpge.unesp.v22.nesp2.dez.2018.11991. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/11991. Acesso em: 2022-10-13 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.22633/rpge.unesp.v22.nesp2.dez.2018.11991 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/11991 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Online de Política e Gestão Educacional |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.