Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/765
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: BOTO, Carlota
Title: A invenção do Emílio como conjectura: opção metodológica da escrita de Rousseau.
metadata.dc.terms.title: Educação e Pesquisa
metadata.dc.terms.source: São Paulo
36
1
jan./abr.
metadata.dc.format.medium: 207-225
Issue Date: 2010
ISSN: 1678-4634
metadata.dc.language: pt
pt
Abstract: The present work aims at a reflection on Rousseau's pedagogical thinking. To such end, the analysis is centered on the reading of his Émile: or treatise on education published in 1762. The article seeks to contrast the Émile with the analyses of commentat

O presente trabalho tem por propósito refletir sobre o pensamento pedagógico de Rousseau. Para isso, a análise centra-se na leitura da obra Emílio ou da educação publicada em 1762. O texto procura cotejar a leitura do Emílio com a análise de comentadores,
Keywords: Education
Émile
Philosophy of education
Enlightenment
Educação
Emílio
Rousseau
Filosofia da educação
Iluminismo
Citation: BOTO, Carlota. A invenção do Emílio como conjectura: opção metodológica da escrita de Rousseau. Educação e Pesquisa , São Paulo, v.36, n. 1, p. 207-225, jan./abr. 2010. https://doi.org/10.1590/S1517-97022010000100002. Disponível em: https://www.scielo.br/j/ep/a/kCqX6BjZT5DHJcqMyN7mCrN/abstract/?lang=pt. Acesso: 2021-06-10
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.1590/S1517-97022010000100002
metadata.dc.identifier.url: https://www.scielo.br/j/ep/a/kCqX6BjZT5DHJcqMyN7mCrN/abstract/?lang=pt
metadata.dc.subject.classification: Nível metodológico
Appears in Collections:Educação e Pesquisa

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.