Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/765
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | BOTO, Carlota |
Title: | A invenção do Emílio como conjectura: opção metodológica da escrita de Rousseau. |
metadata.dc.terms.title: | Educação e Pesquisa |
metadata.dc.terms.source: | São Paulo 36 1 jan./abr. |
metadata.dc.format.medium: | 207-225 |
Issue Date: | 2010 |
ISSN: | 1678-4634 |
metadata.dc.language: | pt pt |
Abstract: | The present work aims at a reflection on Rousseau's pedagogical thinking. To such end, the analysis is centered on the reading of his Émile: or treatise on education published in 1762. The article seeks to contrast the Émile with the analyses of commentat O presente trabalho tem por propósito refletir sobre o pensamento pedagógico de Rousseau. Para isso, a análise centra-se na leitura da obra Emílio ou da educação publicada em 1762. O texto procura cotejar a leitura do Emílio com a análise de comentadores, |
Keywords: | Education Émile Philosophy of education Enlightenment Educação Emílio Rousseau Filosofia da educação Iluminismo |
Citation: | BOTO, Carlota. A invenção do Emílio como conjectura: opção metodológica da escrita de Rousseau. Educação e Pesquisa , São Paulo, v.36, n. 1, p. 207-225, jan./abr. 2010. https://doi.org/10.1590/S1517-97022010000100002. Disponível em: https://www.scielo.br/j/ep/a/kCqX6BjZT5DHJcqMyN7mCrN/abstract/?lang=pt. Acesso: 2021-06-10 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.1590/S1517-97022010000100002 |
metadata.dc.identifier.url: | https://www.scielo.br/j/ep/a/kCqX6BjZT5DHJcqMyN7mCrN/abstract/?lang=pt |
metadata.dc.subject.classification: | Nível metodológico |
Appears in Collections: | Educação e Pesquisa |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.