Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7625
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: CORREIA, Elder Silva
ZOBOLI, Fabio
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0001-8403-2226
https://orcid.org/0000-0001-5520-5773
Title: A filosofia da educação de John Dewey: entre o pragmatismo e a democracia
metadata.dc.terms.title: Revista online de Política e Gestão Educacional
metadata.dc.terms.source: Araraquara
24
3
set./dez.
metadata.dc.format.medium: 1484-1497
Issue Date: 2020
ISSN: 1519-9029
metadata.dc.language: pt
Abstract: Assim, o objetivo do presente ensaio foi buscar investigar como o pragmatismo se configurou como condição fundamental para o pensamento de Dewey acerca da relação educação e democracia.

Thus, the aim of this essay was to investigate how pragmatism was configured as a fundamental condition for Dewey's thinking about the relationship between education and democracy.

Por lo tanto, el objetivo de este ensayo fue investigar cómo se configuró el pragmatismo como una condición fundamental para el pensamiento de Dewey sobre la relación entre educación y democracia.
Keywords: John Dewey
Educação
Pragmatismo
Democracia
Filosofia da educação
John Dewey
Education
Pragmatism
Democracy
Philosophy of education
John Dewey
Educación
Pragmatismo
Democracia
Filosofía de la educación
Citation: CORREIA, Elder Silva; ZOBOLI, Fabio. A filosofia da educação de John Dewey: entre o pragmatismo e a democracia. Revista online de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 24, n. 3, p. 1484-1497, set/dez. 2020. https://doi.org/10.22633/rpge.v24i3.14093. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/14093. Acesso em: 2022-10-13
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.22633/rpge.v24i3.14093
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/14093
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Online de Política e Gestão Educacional

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.