Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7559
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | SOUZA, Sawana Araújo Lopes de SOUSA, Maraiane Pinto de ARAGÃO, Wilson Honorato |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0003-3847-7835 https://orcid.org/0000-0002-4488-5264 https://orcid.org/0000-0002-3202-7713 |
Title: | Dialogando sobre a BNCC, o currículo e a sua interferência Para a formação de professores |
metadata.dc.terms.title: | Revista online de Política e Gestão Educacional |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 24 2 maio/ago. |
metadata.dc.format.medium: | 412-424 |
Issue Date: | 2020 |
ISSN: | 1519-9029 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O presente trabalho visa analisar as referências apresentadas na BNCC para a implementação dos novos currículos no que concerne a formação dos professores. Dessa forma, tem-se como problemática: como está sendo construído o diálogo na BNCC entre o currículo e a formação de professores. The present work aims to analyze the references presented in the BNCC for the implementation of the new curricula with regard to teacher training. Thus, it has as a problem: how the dialogue at BNCC is being built between the curriculum and the training of teachers. El presente trabajo tiene como objetivo analizar las referencias presentadas en el BNCC para la implementación de los nuevos planes de estudio con respecto a la formación docente. Por lo tanto, tiene un problema: cómo se está construyendo el diálogo en BNCC entre el plan de estudios y la formación de los docentes. |
Keywords: | Educação BNCC Formação de professores Currículo Education BNCC Teacher training Curriculum Educación BNCC Formación de profesores Plan de estudios |
Citation: | SOUZA, Sawana Araújo Lopes de; SOUSA, Maraiane Pinto de; ARAGÃO, Wilson Honorato. Dialogando sobre a BNCC, o currículo e a sua interferência Para a formação de professores. Revista online de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 24, n. 2, p. 412-424, maio/ago. 2020. https://doi.org/10.22633/rpge.v24i2.13536. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/13536. Acesso em: 2022-10-13 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.22633/rpge.v24i2.13536 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/13536 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Online de Política e Gestão Educacional |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.