Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7478
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | SANTOS, Cristiane Sousa ALMEIDA, Yara de Souza Almeida |
Title: | Inclusão na educação infantil: desafios e possibilidades através das práticas pedagógicas |
metadata.dc.terms.title: | Revista online de Política e Gestão Educacional |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 21 3 set./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 1423-1432 |
Issue Date: | 2017 |
ISSN: | 1519-9029 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O presente artigo tem o propósito de levantar uma discussão acerca do processo de inclusão na educação infantil através das práticas pedagógicas. Devido ao crescente número de crianças com necessidade especial ingressando em turmas regulares na educação infantil, a escola precisa estar preparada, não só na parte de acessibilidade, mas também na formação dos profissionais de educação. This article aims to raise a discourse about the process of inclusion in early childhood education through pedagogical practices. Due to the increasing number of children with special needs entering regular classes in early childhood education, the school needs to be prepared not only in the accessibility part but also in the training of education professionals. El presente artículo tiene el propósito de plantear una discusión acerca del proceso de inclusión en la educación infantil a través de las prácticas pedagógicas. Debido al creciente número de niños con necesidad especial ingresando en clases regulares en la educación infantil, la escuela necesita estar preparada, no sólo en la parte de accesibilidad, sino también en la formación de los profesionales de la educación. |
Keywords: | Inclusão Educação infantil Educação especial Formação de professores Inclusion Child education Special education Teacher training Inclusión Educación infantil Educación especial Formación de profesores |
Citation: | SANTOS, Cristiane Sousa; ALMEIDA, Yara de Souza Almeida. Inclusão na educação infantil: desafios e possibilidades através das práticas pedagógicas. Revista online de Política e Gestão Educacional, Araraquara, v. 21, n. 3, p. 1423-1432, set/dez. 2017. https://doi.org/10.22633/rpge.v21.n3.2017.10170. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/10170. Acesso em: 2022-10-04 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.22633/rpge.v21.n3.2017.10170 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/rpge/article/view/10170 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Online de Política e Gestão Educacional |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.