Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7292
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | SOUSA, Helenilson Ferreira de LIMA, Francisco Renato |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0002-1372-5444 |
Title: | Os desafios docentes e as contribuições das tecnologias educacionais no ensino e aprendizagem de língua inglesa: cenários contemporâneos |
metadata.dc.terms.title: | Revista EntreLinguas |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 4 2 jul./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 218-235 |
Issue Date: | 2018 |
ISSN: | 2447-3529 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O presente artigo objetiva apresentar uma visão acerca dos desafios dos educadores e as contribuições das tecnologias educacionais no ensino de Língua Inglesa (LI) na contemporaneidade e suas implicações no contexto escolar. The present article aims to present a vision about the teachers’ challenges and the contributions of educational technologies in the English Language teaching (EL) in the contemporary world and its implications in the school context. El presente artículo tiene como objetivo presentar una visión acerca de los desafíos de los educadores y las contribuciones de las tecnologías educativas en la enseñanza de Lengua Inglesa (LI) en la contemporaneidad y sus implicaciones en el contexto escolar. |
Keywords: | Aprendizagem Língua inglesa Professor Tecnologias educacionais Teaching English language Teacher Educational technologies Aprendizaje Lengua inglesa Maestros Tecnologías educativas |
Citation: | SOUSA, Helenilson Ferreira de; LIMA, Francisco Renato. Os desafios docentes e as contribuições das tecnologias educacionais no ensino e aprendizagem de língua inglesa: cenários contemporâneos. Revista EntreLinguas, Araraquara, v. 4, n. 2, p. 218-235, jul/dez. 2018. https://doi.org/10.29051/rel.unesp.v4.n2.2018.10969. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/entrelinguas/article/view/10969. Acesso em: 2022-10-03 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.29051/rel.unesp.v4.n2.2018.10969 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/entrelinguas/article/view/10969 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista EntreLínguas |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.