Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7260
metadata.dc.type: Dossiê
metadata.dc.creator: MORALES-GONZÁLEZ, Berenice
EDEL-NAVARRO, Rubén
AGUIRRE-AGUILAR, Genaro
Title: Transformar la formación inicial docente: una aproximación a los perfiles de prácticas de evaluación
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
12
n. esp. 2
ago.
metadata.dc.format.medium: 1462-1480
Issue Date: 2017
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: es
Abstract: Este documento apresenta os resultados da fase qualitativa de um estudo de pesquisa mista que visa explicar a contribuição das práticas de avaliação na auto-regulamentação acadêmica dos estudantes de educação de professores.

This paper presents the findings of the qualitative phase of a mixed research that aims to explain the contribution of evaluation practices in the academic self-regulation of teacher-training students.

Se presenta los hallazgos de la fase cualitativa de una investigación de corte mixto que pretende explicar la contribución de las prácticas de evaluación en la autorregulación académica de los estudiantes normalistas.
Keywords: Avaliação para aprendizagem
Aprendizagem auto-regulada
Educação e tecnologia
Formação inicial de professores
Assessment for learning
Self-regulated learning
Education and technology
Initial teacher education
Evaluación del aprendizaje
Aprendizaje autorregulado
Educación y tecnología
Formación inicial de profesores
Citation: MORALES-GONZÁLEZ, Berenice; EDEL-NAVARRO, Rubén; AGUIRRE-AGUILAR, Genaro. Transformar la formación inicial docente: una aproximación a los perfiles de prácticas de evaluación. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 12, n. n. esp. 2, p. 1462-1480, ago. 2017. https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n.esp.2.10303. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10303. Acesso em: 2022-09-29
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n.esp.2.10303
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10303
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.