Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7260
metadata.dc.type: | Dossiê |
metadata.dc.creator: | MORALES-GONZÁLEZ, Berenice EDEL-NAVARRO, Rubén AGUIRRE-AGUILAR, Genaro |
Title: | Transformar la formación inicial docente: una aproximación a los perfiles de prácticas de evaluación |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 12 n. esp. 2 ago. |
metadata.dc.format.medium: | 1462-1480 |
Issue Date: | 2017 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | es |
Abstract: | Este documento apresenta os resultados da fase qualitativa de um estudo de pesquisa mista que visa explicar a contribuição das práticas de avaliação na auto-regulamentação acadêmica dos estudantes de educação de professores. This paper presents the findings of the qualitative phase of a mixed research that aims to explain the contribution of evaluation practices in the academic self-regulation of teacher-training students. Se presenta los hallazgos de la fase cualitativa de una investigación de corte mixto que pretende explicar la contribución de las prácticas de evaluación en la autorregulación académica de los estudiantes normalistas. |
Keywords: | Avaliação para aprendizagem Aprendizagem auto-regulada Educação e tecnologia Formação inicial de professores Assessment for learning Self-regulated learning Education and technology Initial teacher education Evaluación del aprendizaje Aprendizaje autorregulado Educación y tecnología Formación inicial de profesores |
Citation: | MORALES-GONZÁLEZ, Berenice; EDEL-NAVARRO, Rubén; AGUIRRE-AGUILAR, Genaro. Transformar la formación inicial docente: una aproximación a los perfiles de prácticas de evaluación. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 12, n. n. esp. 2, p. 1462-1480, ago. 2017. https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n.esp.2.10303. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10303. Acesso em: 2022-09-29 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n.esp.2.10303 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10303 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.