Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7219
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: VILLAS BOAS, Dulcegleika Sartori
BERMEJO, Lucas Justiniano
TANAKA, Érika Zambrano
CRUZ, José Anderson Santos
CAPETTI, Cruz, Leonel
FERREIRA, Larissa Ribeiro Ferreira
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0003-1042-1151
https://orcid.org/0000-0001-9346-7774
https://orcid.org/0000-0001-9913-2975
https://orcid.org/0000-0001-5223-8078
https://orcid.org/0000-0002-8077-0675
https://orcid.org/0000-0001-6256-5371
Title: Estudo analítico de publicações sobre EaD na educação especial como ferramenta pedagógica
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
12
2
abr./jun.
metadata.dc.format.medium: 862-883
Issue Date: 2017
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O presente estudo teve como objetivo analisar a educação à distância no Brasil e seu uso na educação especial como inclusão escolar. Para tanto foi realizado um estudo e levantamento bibliográfico sobre o assunto em periódicos, revistas científicas nacionais e livros para a presente discussão. Observa-se que a educação à distância é uma modalidade em constante crescimento no Brasil, e as novas tecnologias de informação e comunicação podem contribuir na educação, sendo uma possibilidade de inclusão no processo de ensino e aprendizagem.

This study aimed to analyze distance learning in Brazil and its use in special education as school inclusion. For this, a study and a bibliographic survey on the subject were carried out in periodicals, national scientific magazines and books for the present discussion. It is observed that distance learning is a modality in constant growth in Brazil, and the new information and communication technologies can contribute to education, becoming a possibility of inclusion in the teaching and learning process.

El presente estudio tuvo como objetivo hacer un análisis de la educación a distancia en Brasil y su uso en la educación especial y en la inclusión escolar. Por tanto, fue realizado un estudio y levantamiento bibliográfico acerca del asunto en periódicos, revistas científicas nacionales y libros para la discusión. Se observa que la educación a distancia es una modalidad en constante crecimiento en Brasil, y que las nuevas tecnologías de información y comunicación pueden contribuir en la educación, siendo una posibilidad de inclusión en el proceso de enseñanza y aprendizaje.
Keywords: Educação à distância
Educação especial
Brasil
Distance learning
Special education
Brazil
Educación a distancia
Educación especial
Brasil
Citation: VILLAS BOAS, Dulcegleika Sartori; BERMEJO, Lucas Justiniano; TANAKA, Érika Zambrano; CRUZ, José Anderson Santos; CAPETTI, Cruz, Leonel; FERREIRA, Larissa Ribeiro Ferreira. Estudo analítico de publicações sobre EaD na educação especial como ferramenta pedagógica. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 12, n. 2, p. 862-883, abr/jun. 2017. https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n2.9825. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9825. Acesso em: 2022-09-29
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n2.9825
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9825
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.