Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7190
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: VINENTE, Samuel
OLIVEIRA, Sônia Selene Baçal de
Title: Implementação do atendimento educacional especializado e a formação de gestores na capital amazonense
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
12
1
jan./mar.
metadata.dc.format.medium: 507-528
Issue Date: 2017
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O estudo analisou as políticas de inclusão escolar em Manaus com ênfase na formação de gestores. A pesquisa foi de abordagem qualitativa, de caráter documental, na qual foram analisados documentos publicados entre 2008 e 2014.

The study looked at the school inclusion policies in Manaus with emphasis on training managers. The research was qualitative approach of documentary character, which published papers were analyzed between 2008 and 2014.

El estudio analiza las políticas de inclusión escolar en Manaus con énfasis en la formación de directivos. La investigación fue enfoque cualitativo de carácter documental, que se publicaron los documentos fueron analizados entre 2008 y 2014.
Keywords: Educação especial
Formação de gestores
Política educacional
Special education
Training managers
Educational policy
La educación especial
Los administradores de formación
La política educativa
Manaus
Citation: VINENTE, Samuel; OLIVEIRA, Sônia Selene Baçal de. Implementação do atendimento educacional especializado e a formação de gestores na capital amazonense. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 12, n. 1, p. 507-528, jan/mar. 2017. https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n1.8202. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8202. Acesso em: 2022-09-29
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n1.8202
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8202
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.