Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7184
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | JUNG, Hildegard Susana SCHEUERMNANN, Aniele Elis CANAN, Silvia Regina |
Title: | Educação de tempo integral no Brasil, passos e descompassos: de Ruy Barbosa e Anísio Teixeira aos dias atuais |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 12 1 jan./mar. |
metadata.dc.format.medium: | 422-439 |
Issue Date: | 2017 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O presente artigo, de cunho bibliográfico e documental, objetiva refletir acerca das tentativas de implantação da Educação de Tempo Integral no Brasil. Para tanto, faz um resgate da reforma curricular proposta por Ruy Barbosa em 1879 que, mesmo não aprovada, tornou-se referência. This article, of bibliographical and documental nature, aims to reflect on the attempts to implement Full-time Education in Brazil. Therefore, rescues the curriculum reform proposed by Ruy Barbosa in 1879, which, although not approved, became reference Elpresente artículo, de cuño bibliográfico ydocumental, objetiva a reflexionar acerca de los intentos de implantaciónde la Educaciónde Tiempo Integral en Brasil. Para ello, hace unrescate de la reforma curricular propuesta por Ruy Barbosa en1879 que, si bienno aprobada, se hizoreferencia. |
Keywords: | Educação de tempo integral Descontinuidade das políticas públicas Mais educação Anísio Teixeira Ruy Barbosa Full-time education Discontinuity o public policies Mais educação Anísio Teixeira Ruy Barbosa Educaciónde tiempo integral No continuidadde las políticas públicas Mais educação Anísio Teixeira Ruy Barbosa |
Citation: | JUNG, Hildegard Susana; SCHEUERMNANN, Aniele Elis; CANAN, Silvia Regina. Educação de tempo integral no Brasil, passos e descompassos: de Ruy Barbosa e Anísio Teixeira aos dias atuais. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 12, n. 1, p. 422-439, jan/mar. 2017. https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n1.8911. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8911. Acesso em: 2022-09-29 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n1.8911 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8911 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.