Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7184
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: JUNG, Hildegard Susana
SCHEUERMNANN, Aniele Elis
CANAN, Silvia Regina
Title: Educação de tempo integral no Brasil, passos e descompassos: de Ruy Barbosa e Anísio Teixeira aos dias atuais
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
12
1
jan./mar.
metadata.dc.format.medium: 422-439
Issue Date: 2017
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O presente artigo, de cunho bibliográfico e documental, objetiva refletir acerca das tentativas de implantação da Educação de Tempo Integral no Brasil. Para tanto, faz um resgate da reforma curricular proposta por Ruy Barbosa em 1879 que, mesmo não aprovada, tornou-se referência.

This article, of bibliographical and documental nature, aims to reflect on the attempts to implement Full-time Education in Brazil. Therefore, rescues the curriculum reform proposed by Ruy Barbosa in 1879, which, although not approved, became reference

Elpresente artículo, de cuño bibliográfico ydocumental, objetiva a reflexionar acerca de los intentos de implantaciónde la Educaciónde Tiempo Integral en Brasil. Para ello, hace unrescate de la reforma curricular propuesta por Ruy Barbosa en1879 que, si bienno aprobada, se hizoreferencia.
Keywords: Educação de tempo integral
Descontinuidade das políticas públicas
Mais educação
Anísio Teixeira
Ruy Barbosa
Full-time education
Discontinuity o public policies
Mais educação
Anísio Teixeira
Ruy Barbosa
Educaciónde tiempo integral
No continuidadde las políticas públicas
Mais educação
Anísio Teixeira
Ruy Barbosa
Citation: JUNG, Hildegard Susana; SCHEUERMNANN, Aniele Elis; CANAN, Silvia Regina. Educação de tempo integral no Brasil, passos e descompassos: de Ruy Barbosa e Anísio Teixeira aos dias atuais. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 12, n. 1, p. 422-439, jan/mar. 2017. https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n1.8911. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8911. Acesso em: 2022-09-29
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n1.8911
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8911
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.