Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7163
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: VENDRAMINI, Célia Regina
MARCASSA, Luciana Pedrosa
TITTON, Mauro
CONDE, Soraya Franzoni
metadata.dc.creator.orcid: http://orcid.org/0000-0001-9600-2868
http://orcid.org/0000-0001-5313-1002
http://orcid.org/0000-0001-9146-4019
http://orcid.org/0000-0002-5271-6479
Title: Escola, trabalho e perspectiva de futuro de jovens estudantes
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
12
4
out./dez.
metadata.dc.format.medium: 2155-2176
Issue Date: 2017
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O artigo aborda a relação dos jovens estudantes com o trabalho e suas perspectivas de futuro. Percebe-se que o trabalho é uma realidade entre os jovens pesquisados, envolvendo atividades remuneradas ou realizadas por meio de estágios, além de outras atividades sistemáticas e cotidianas, como o cuidado dos irmãos e o trabalho doméstico.

This article addresses the relationship of young students with work and your future perspectives. It is noticed that the work is a reality among young people surveyed, involving remunerated activities or carried out by internships, as well as others systematic and everyday activities such as the care of siblings and housework.

El artículo aborda la relación de los jóvenes estudiantes con el trabajo y sus perspectivas de futuro. Se percibe que el trabajo es una realidad entre los jóvenes investigados, involucrando actividades remuneradas o realizadas por medio de pasantías, además de otras actividades sistemáticas y cotidianas, como el cuidado de los hermanos y el trabajo doméstico.
Keywords: Juventude
Escola
Trabalho
Youth
School
Work
Juventud
Escuela
Trabajo
Citation: VENDRAMINI, Célia Regina; MARCASSA, Luciana Pedrosa; TITTON, Mauro; CONDE, Soraya Franzoni. Escola, trabalho e perspectiva de futuro de jovens estudantes. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 12, n. 4, p. 2155-2176, out/dez. 2017. https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.8839. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8839. Acesso em: 2022-09-29
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.8839
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8839
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.