Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7163
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | VENDRAMINI, Célia Regina MARCASSA, Luciana Pedrosa TITTON, Mauro CONDE, Soraya Franzoni |
metadata.dc.creator.orcid: | http://orcid.org/0000-0001-9600-2868 http://orcid.org/0000-0001-5313-1002 http://orcid.org/0000-0001-9146-4019 http://orcid.org/0000-0002-5271-6479 |
Title: | Escola, trabalho e perspectiva de futuro de jovens estudantes |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 12 4 out./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 2155-2176 |
Issue Date: | 2017 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O artigo aborda a relação dos jovens estudantes com o trabalho e suas perspectivas de futuro. Percebe-se que o trabalho é uma realidade entre os jovens pesquisados, envolvendo atividades remuneradas ou realizadas por meio de estágios, além de outras atividades sistemáticas e cotidianas, como o cuidado dos irmãos e o trabalho doméstico. This article addresses the relationship of young students with work and your future perspectives. It is noticed that the work is a reality among young people surveyed, involving remunerated activities or carried out by internships, as well as others systematic and everyday activities such as the care of siblings and housework. El artículo aborda la relación de los jóvenes estudiantes con el trabajo y sus perspectivas de futuro. Se percibe que el trabajo es una realidad entre los jóvenes investigados, involucrando actividades remuneradas o realizadas por medio de pasantías, además de otras actividades sistemáticas y cotidianas, como el cuidado de los hermanos y el trabajo doméstico. |
Keywords: | Juventude Escola Trabalho Youth School Work Juventud Escuela Trabajo |
Citation: | VENDRAMINI, Célia Regina; MARCASSA, Luciana Pedrosa; TITTON, Mauro; CONDE, Soraya Franzoni. Escola, trabalho e perspectiva de futuro de jovens estudantes. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 12, n. 4, p. 2155-2176, out/dez. 2017. https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.8839. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8839. Acesso em: 2022-09-29 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.8839 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/8839 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.