Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/716
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | GARNICA, Antonio Vicente Marafioti |
Title: | Um ensaio sobre as concepções de professores de Matemática: possibilidades metodológicas e um exercício de pesquisa |
metadata.dc.terms.title: | Educação e Pesquisa |
metadata.dc.terms.source: | São Paulo 34 3 set./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 495-510 |
Issue Date: | 2008 |
ISSN: | 1678-4634 |
metadata.dc.language: | pt pt |
Abstract: | This article has as its main theme the conceptions held by Mathematics teachers. By understanding the term "conception" on the basis of Peirce's pragmatism, a set of methodological parameters are produced - denominated "indirect method" - to be applied in Este artigo tem como tema principal as concepções dos professores de Matemática. Considerando o termo "concepção" a partir do pragmatismo de Peirce, elabora-se um conjunto de parâmetros metodológicos - chamado de "método indireto" - a ser aplicado no estu |
Keywords: | Conceptions Teacher education Mathematical education Mathematics textbooks Concepções Formação de professores Educação Matemática Livros didáticos de Matemática |
Citation: | GARNICA, Antonio Vicente Marafioti. Um ensaio sobre as concepções de professores de Matemática: possibilidades metodológicas e um exercício de pesquisa. Educação e Pesquisa , São Paulo, v.34, n. 3, p. 495-510, set./dez. 2008. https://doi.org/10.1590/S1517-97022008000300006. Disponível em: https://www.scielo.br/j/ep/a/ydR7NttPtmWvX5fjT8RRH3N/abstract/?lang=pt. Acesso: 2021-06-10 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.1590/S1517-97022008000300006 |
metadata.dc.identifier.url: | https://www.scielo.br/j/ep/a/ydR7NttPtmWvX5fjT8RRH3N/abstract/?lang=pt |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Educação e Pesquisa |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.