Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7153
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | MANICA, Loni Elisete |
Title: | A educação profissional formal e não formal das pessoas com deficiência no Brasil |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 12 4 out./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 1998-2023 |
Issue Date: | 2017 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O texto apresenta uma análise da realidade brasileira quanto à educação profissional para as pessoas com deficiência. Inicialmente, apresentam-se dados relacionados ao segmento das pessoas com deficiência, os quais são necessários para entender o contexto do tema apresentado, incluindo os aspectos legais, a conjuntura brasileira e os avanços e retrocessos da educação no contexto brasileiro e na capacitação profissional das pessoas com deficiência. The text presents an analysis of the Brazilian reality regarding professional education for people with disabilities. Initially, data related to the segment of people with disabilities are presented, which are necessary to understand the context of the presented theme; Including legal aspects, the Brazilian context and the advances and setbacks of education in the Brazilian context and in the professional qualification of people with disabilities. O texto presentado en la evaluación de la realidad brasileña. Inicialmente, se presentan los datos relacionados con el segmento de las personas con deficiencia, los elementos son necesarios para comprender el contexto del tema; Incluyendo una ley, una conjunción brasileña y los avances y retrocesos de la educación sin contexto brasileño y una capacitación profesional de las personas con deficiencia. |
Keywords: | Educação formal e não formal Pessoas com deficiência Educação profissional Formal and non-formal education People with disabilities Professional education Educación formal y no formal Personas com deficiencia Educación profissional |
Citation: | MANICA, Loni Elisete. A educação profissional formal e não formal das pessoas com deficiência no Brasil. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 12, n. 4, p. 1998-2023, out/dez. 2017. https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.9320. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9320. Acesso em: 2022-09-29 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.9320 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9320 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.