Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/715
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | OLIVEIRA, Adriano Rodrigo |
Title: | Geografia e cartografia escolar: o que sabem e como ensinam professoras das séries iniciais do Ensino Fundamental? |
metadata.dc.terms.title: | Educação e Pesquisa |
metadata.dc.terms.source: | São Paulo 34 3 set./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 481-494 |
Issue Date: | 2008 |
ISSN: | 1678-4634 |
metadata.dc.language: | pt pt |
Abstract: | This text results from an investigation on knowledges and practices of teachers of the initial series of Fundamental Education and their use of the school municipal atlas. We have sought in this study to inspect closely the teaching practices of two teach Este texto resulta de parte de uma investigação sobre saberes e práticas de professoras das séries iniciais com o uso de atlas municipal escolar. Buscamos com esta investigação nos aproximar de uma análise das práticas docentes de duas professoras de 4ª s |
Keywords: | School atlas Didactics in Geography and Cartography Teachers' knowledges Atlas escolar Didática da Geografia e Cartografia Saberes docentes |
Citation: | OLIVEIRA, Adriano Rodrigo. Geografia e cartografia escolar: o que sabem e como ensinam professoras das séries iniciais do Ensino Fundamental?. Educação e Pesquisa , São Paulo, v.34, n. 3, p. 481-494, set./dez. 2008. https://doi.org/10.1590/S1517-97022008000300005. Disponível em: https://www.scielo.br/j/ep/a/fzb9Fk9htHLGcHTg5fqz8Rr/abstract/?lang=pt. Acesso: 2021-06-10 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.1590/S1517-97022008000300005 |
metadata.dc.identifier.url: | https://www.scielo.br/j/ep/a/fzb9Fk9htHLGcHTg5fqz8Rr/abstract/?lang=pt |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Educação e Pesquisa |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.