Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7148
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | SIDI, Pilar de Moraes CONTE, Elaine |
metadata.dc.creator.orcid: | http://orcid.org/0000-0002-7254-9743 http://orcid.org/0000-0002-0204-0757 |
Title: | A hermenêutica como possibilidade metodológica à pesquisa em educação |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 12 4 out./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 1942-1954 |
Issue Date: | 2017 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O objetivo deste texto é problematizar e apontar caminhos para a utilização da hermenêutica como possibilidade metodológica à pesquisa em educação. The aim of this text is to problematize and point out ways to use hermeneutics as a methodological possibility for research in education. El propósito de este trabajo es discutir y señalar caminos para el uso de la hermenéutica como una posibilidad metodológica a la investigación en educación. |
Keywords: | Hermenêutica Educação Metodologia da pesquisa Hermeneutics Education Research methodology Hermenéutica Educación Metodología de la investigación |
Citation: | SIDI, Pilar de Moraes; CONTE, Elaine. A hermenêutica como possibilidade metodológica à pesquisa em educação. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 12, n. 4, p. 1942-1954, out/dez. 2017. https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.9270. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9270. Acesso em: 2022-09-29 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.9270 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9270 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.