Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7148
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: SIDI, Pilar de Moraes
CONTE, Elaine
metadata.dc.creator.orcid: http://orcid.org/0000-0002-7254-9743
http://orcid.org/0000-0002-0204-0757
Title: A hermenêutica como possibilidade metodológica à pesquisa em educação
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
12
4
out./dez.
metadata.dc.format.medium: 1942-1954
Issue Date: 2017
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O objetivo deste texto é problematizar e apontar caminhos para a utilização da hermenêutica como possibilidade metodológica à pesquisa em educação.

The aim of this text is to problematize and point out ways to use hermeneutics as a methodological possibility for research in education.

El propósito de este trabajo es discutir y señalar caminos para el uso de la hermenéutica como una posibilidad metodológica a la investigación en educación.
Keywords: Hermenêutica
Educação
Metodologia da pesquisa
Hermeneutics
Education
Research methodology
Hermenéutica
Educación
Metodología de la investigación
Citation: SIDI, Pilar de Moraes; CONTE, Elaine. A hermenêutica como possibilidade metodológica à pesquisa em educação. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 12, n. 4, p. 1942-1954, out/dez. 2017. https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.9270. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9270. Acesso em: 2022-09-29
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v12.n4.out./dez.2017.9270
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9270
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.