Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/7090
metadata.dc.type: | Dossiê |
metadata.dc.creator: | ALVES, Mariangela Dias RODRIGUES, Paloma Alinne A. |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0003-4077-2534 https://orcid.org/0000-0001-8186-1985 |
Title: | A educação em ciências e a inclusão de alunos com deficiência intelectual: entraves no ensino de física |
metadata.dc.terms.title: | DOXA - Revista Brasileira de Psicologia da Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 21 2 jul./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 374-386 |
Issue Date: | 2019 |
ISSN: | 2594-8385 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Este artigo apresenta resultados de uma pesquisa que teve o objetivo de investigar os obstáculos relacionados ao processo de inclusão educacional de alunos com Deficiência Intelectual (DI), na disciplina de Física, em uma escola regular. This article presents results of a research that had the objective of investigating the obstacles related to the process of educational inclusion of students with Intellectual Disability (DI), in the discipline of Physics, in a regular school. Este artículo presenta resultados de una investigación que tuvo el objetivo de investigar los obstáculos relacionados al proceso de inclusión educativa de alumnos con Discapacidad Intelectual (DI), en la disciplina de Física, en una escuela regular. |
Keywords: | Inclusão Ensino de ciências Formação de professores Inclusion Science teaching Teacher training Inclusión Enseñanza de ciencias Formación de profesores |
Citation: | ALVES, Mariangela Dias; RODRIGUES, Paloma Alinne A.. A educação em ciências e a inclusão de alunos com deficiência intelectual: entraves no ensino de física. DOXA - Revista Brasileira de Psicologia da Educação, Araraquara, v. 21, n. 2, p. 374-386, jul/dez. 2019. https://doi.org/10.30715/doxa.v21i2.13184. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/doxa/article/view/13184. Acesso em: 2022-09-29 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.30715/doxa.v21i2.13184 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/doxa/article/view/13184 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | DOXA: Revista Brasileira de Psicologia e Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.