Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/6900
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | MONTEIRO, Solange Aparecida de Souza RIBEIRO, Paulo Rennes Marçal |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0002-1640-0266 https://orcid.org/0000-0002-1552-5702 |
Title: | Atuação do pedagogo e as questões de gênero e identidade na educação infantil |
metadata.dc.terms.title: | Temas em Educação e Saúde |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 15 1 jan./jun. |
metadata.dc.format.medium: | 93-112 |
Issue Date: | 2019 |
ISSN: | 2526-3417 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O artigo traz um estudo dessa temática e é constituído a partir de diferentes posições disciplinares, teóricas e alguns conceitos da questão de gênero e identidade. É importante enfatizar que a compreensão desses conceitos possibilita identificar os valores atribuídos a homens e mulheres bem como as regras de comportamentos decorrentes desses valores. The article brings a study of this subject and is constituted from different disciplinary positions, theoretical and some concepts of the question of gender and identity. It is important to emphasize that understanding these concepts makes it possible to identify the values attributed to men and women as well as the rules of behavior resulting from these values. El artículo presenta un estudio de este tema y, están constituidos a partir de diferentes posiciones disciplinarias, teóricas y algunos conceptos de la cuestión del género y la identidad. Es importante destacar que la comprensión de estos conceptos permite identificar los valores atribuidos a hombres y mujeres, así como las reglas de comportamientos derivados de estos valores. |
Keywords: | Pedagogo Genero Identidade Educação infantil Pedagogue Gender Identity Children education Educador Genero Identidad Educación en la primera infancia |
Citation: | MONTEIRO, Solange Aparecida de Souza; RIBEIRO, Paulo Rennes Marçal. Atuação do pedagogo e as questões de gênero e identidade na educação infantil. Temas em Educação e Saúde, Araraquara, v. 15, n. 1, p. 93-112, jan/jun. 2019. https://doi.org/10.26673/tes.v15i1.12771. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/tes/article/view/12771. Acesso em: 2022-09-26 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.26673/tes.v15i1.12771 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/tes/article/view/12771 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Temas em Educação e Saúde |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.