Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/681
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: GOTTSCHALK, Cristiane Maria Cornelia
Title: Uma concepção pragmática de ensino e aprendizagem
metadata.dc.terms.title: Educação e Pesquisa
metadata.dc.terms.source: São Paulo
33
3
set./dez.
metadata.dc.format.medium: 459-470
Issue Date: 2007
ISSN: 1678-4634
metadata.dc.language: pt
pt
Abstract: After the linguistic shift of the late 19th century, new epistemologies emerged taking into account the fundamental role played by language and its praxis in the constitution of the meanings of our experience. Notably, philosopher Ludwig Wittgenstein spea

Com a virada lingüística no final do século XIX, surgiram novas epistemologias que passaram a considerar o papel fundamental da linguagem e de sua práxis na constituição dos sentidos da nossa experiência. Em particular, o filósofo Wittgenstein passa a fal
Keywords: Teaching
Learning
Language and pragmatics
Ensino
Aprendizagem
Linguagem e pragmática
Citation: GOTTSCHALK, Cristiane Maria Cornelia. Uma concepção pragmática de ensino e aprendizagem. Educação e Pesquisa , São Paulo, v.33, n. 3, p. 459-470, set./dez. 2007. https://doi.org/10.1590/S1517-97022007000300005. Disponível em: https://www.scielo.br/j/ep/a/QmsHcGMgZB78DJW58rcJtZM/abstract/?lang=pt. Acesso: 2021-06-10
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.1590/S1517-97022007000300005
metadata.dc.identifier.url: https://www.scielo.br/j/ep/a/QmsHcGMgZB78DJW58rcJtZM/abstract/?lang=pt
metadata.dc.subject.classification: Nível epistemológico
Appears in Collections:Educação e Pesquisa

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.