Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/6798
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | DELGADO, Adriana Patricio |
Title: | Saberes e profissionalização docente: um estudo a partir do olhar de alunos concluintes do curso de pedagogia |
metadata.dc.terms.title: | Temas em Educação e Saúde |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 10 |
metadata.dc.format.medium: | 9-22 |
Issue Date: | 2014 |
ISSN: | 2526-3471 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O presente trabalho se organiza em três momentos. Primeiramente retoma, de modo breve, o percurso histórico do curso de Pedagogia, das Escolas Normais à Resolução n. 01/2006. No segundo momento, discute os temas saberes e profissionalização docente tendo como referencial teórico Tardif, Shulman, Zeichner, além dos estudos de Marin e Shiroma. This paper is organized in three stages, first resume, briefly, the historical course of pedagogy, of Normal Schools to Resolution n. 01/2006. In the second discusses the topics of knowledge and professionalization as the theoretical framework Tardif, Shulman, Zeichner, in addition to studies of Marin and Shiroma. Finally, it presents the data collected and analyzed in comparison with the theoretical framework and public policies on teacher education, founding elements for the construction of this text. El presente trabajo se organiza en tres momentos. En primer lugar retoma, de manera breve, el recorrido histórico del curso de Pedagogía, de las Escuelas Normales a la Resolución n. 01/2006. En el segundo momento, discute los temas de conocimiento y profesionalización docente teniendo como referentes teóricos a Tardif, Shulman, Zeichner, además de los estudios de Marin y Shiroma. |
Keywords: | Profissão docente Saberes profissionais Formação inicial Políticas públicas Teaching profession Professional knowledge Initial education Public policy Profesión docente Conocimiento profesional Formación inicial Políticas públicas |
Citation: | DELGADO, Adriana Patricio. Saberes e profissionalização docente: um estudo a partir do olhar de alunos concluintes do curso de pedagogia. Temas em Educação e Saúde, Araraquara, v. 10, p. 9-22. 2014. https://doi.org/10.26673/tes.v10i0.9611. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/tes/article/view/9611. Acesso em: 2022-09-26 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.26673/tes.v10i0.9611 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/tes/article/view/9611 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Temas em Educação e Saúde |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.