Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/671
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: ALMEIDA, Patricia Cristina Albieri de
BIAJONE, Jefferson
Title: Saberes docentes e formação inicial de professores: implicações e desafios para as propostas de formação
metadata.dc.terms.title: Educação e Pesquisa
metadata.dc.terms.source: São Paulo
33
2
maio/ago.
metadata.dc.format.medium: 281-295
Issue Date: 2007
ISSN: 1678-4634
metadata.dc.language: pt
pt
Abstract: This work had as its objective to discuss the implications and repercussions of the studies about Knowledge Base upon the initial education of teachers. This field of research emerged internationally in the 1980s, and has been showing signs of significant

Trata-se de um estudo que teve por objetivo discutir as implicações e repercussões das pesquisas acerca do knowlwdge base para a formação inicial de professores. Esse campo de pesquisa surge em âmbito internacional na década de 1980 e vem apresentando exp
Keywords: Teacher knoeledges
Teacher education
Teacher education projects
Saberes docentes
Formação de professores
Projetos de formação
Citation: ALMEIDA, Patricia Cristina Albieri de; BIAJONE, Jefferson. Saberes docentes e formação inicial de professores: implicações e desafios para as propostas de formação. Educação e Pesquisa , São Paulo, v.33, n. 2, p. 281-295, maio/ago. 2007. https://doi.org/10.1590/S1517-97022007000200007. Disponível em: https://www.scielo.br/j/ep/a/8gDXyFChcHMd5p6drYRgQSn/abstract/?lang=pt. Acesso: 2021-06-10
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.1590/S1517-97022007000200007
metadata.dc.identifier.url: https://www.scielo.br/j/ep/a/8gDXyFChcHMd5p6drYRgQSn/abstract/?lang=pt
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Educação e Pesquisa

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.