Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/671
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | ALMEIDA, Patricia Cristina Albieri de BIAJONE, Jefferson |
Title: | Saberes docentes e formação inicial de professores: implicações e desafios para as propostas de formação |
metadata.dc.terms.title: | Educação e Pesquisa |
metadata.dc.terms.source: | São Paulo 33 2 maio/ago. |
metadata.dc.format.medium: | 281-295 |
Issue Date: | 2007 |
ISSN: | 1678-4634 |
metadata.dc.language: | pt pt |
Abstract: | This work had as its objective to discuss the implications and repercussions of the studies about Knowledge Base upon the initial education of teachers. This field of research emerged internationally in the 1980s, and has been showing signs of significant Trata-se de um estudo que teve por objetivo discutir as implicações e repercussões das pesquisas acerca do knowlwdge base para a formação inicial de professores. Esse campo de pesquisa surge em âmbito internacional na década de 1980 e vem apresentando exp |
Keywords: | Teacher knoeledges Teacher education Teacher education projects Saberes docentes Formação de professores Projetos de formação |
Citation: | ALMEIDA, Patricia Cristina Albieri de; BIAJONE, Jefferson. Saberes docentes e formação inicial de professores: implicações e desafios para as propostas de formação. Educação e Pesquisa , São Paulo, v.33, n. 2, p. 281-295, maio/ago. 2007. https://doi.org/10.1590/S1517-97022007000200007. Disponível em: https://www.scielo.br/j/ep/a/8gDXyFChcHMd5p6drYRgQSn/abstract/?lang=pt. Acesso: 2021-06-10 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.1590/S1517-97022007000200007 |
metadata.dc.identifier.url: | https://www.scielo.br/j/ep/a/8gDXyFChcHMd5p6drYRgQSn/abstract/?lang=pt |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Educação e Pesquisa |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.