Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/660
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | GALLO, Silvio |
Title: | Modernidade/pos-modernidade: tensões e repercussões na produção de conhecimento em educação |
metadata.dc.terms.title: | Educação e Pesquisa |
metadata.dc.terms.source: | São Paulo 32 3 set./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 551-565 |
Issue Date: | 2006 |
ISSN: | 1678-4634 |
metadata.dc.language: | pt pt |
Abstract: | The article discusses the repercussions that the debate around the overcoming of modernity and the supposed coming of postmodernity has brought to education as a field of knowledge, and more particularly to the research in this field. A critical discussio Discutem-se nesse artigo as repercussões que o debate em torno de uma superação da modernidade e a suposta instauração de uma pós-modernidade traz para a Educação como campo de conhecimento, mais especialmente para a pesquisa nesse campo. Discute-se criti |
Keywords: | Modernity Postmodernity Education Concept Modernidade Pos-modernidade Educação Conceito |
Citation: | GALLO, Silvio. Modernidade/pos-modernidade: tensões e repercussões na produção de conhecimento em educação. Educação e Pesquisa , São Paulo, v.32, n. 3, p. 551-565, set./dez. 2006. https://doi.org/10.1590/S1517-97022006000300009. Disponível em: https://www.scielo.br/j/ep/a/MvmtfSMScW6MmJxZsqsPrzy/abstract/?lang=pt. Acesso: 2021-06-10 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.1590/S1517-97022006000300009 |
metadata.dc.identifier.url: | https://www.scielo.br/j/ep/a/MvmtfSMScW6MmJxZsqsPrzy/abstract/?lang=pt |
metadata.dc.subject.classification: | Nível epistemológico |
Appears in Collections: | Educação e Pesquisa |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.