Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/660
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: GALLO, Silvio
Title: Modernidade/pos-modernidade: tensões e repercussões na produção de conhecimento em educação
metadata.dc.terms.title: Educação e Pesquisa
metadata.dc.terms.source: São Paulo
32
3
set./dez.
metadata.dc.format.medium: 551-565
Issue Date: 2006
ISSN: 1678-4634
metadata.dc.language: pt
pt
Abstract: The article discusses the repercussions that the debate around the overcoming of modernity and the supposed coming of postmodernity has brought to education as a field of knowledge, and more particularly to the research in this field. A critical discussio

Discutem-se nesse artigo as repercussões que o debate em torno de uma superação da modernidade e a suposta instauração de uma pós-modernidade traz para a Educação como campo de conhecimento, mais especialmente para a pesquisa nesse campo. Discute-se criti
Keywords: Modernity
Postmodernity
Education
Concept
Modernidade
Pos-modernidade
Educação
Conceito
Citation: GALLO, Silvio. Modernidade/pos-modernidade: tensões e repercussões na produção de conhecimento em educação. Educação e Pesquisa , São Paulo, v.32, n. 3, p. 551-565, set./dez. 2006. https://doi.org/10.1590/S1517-97022006000300009. Disponível em: https://www.scielo.br/j/ep/a/MvmtfSMScW6MmJxZsqsPrzy/abstract/?lang=pt. Acesso: 2021-06-10
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.1590/S1517-97022006000300009
metadata.dc.identifier.url: https://www.scielo.br/j/ep/a/MvmtfSMScW6MmJxZsqsPrzy/abstract/?lang=pt
metadata.dc.subject.classification: Nível epistemológico
Appears in Collections:Educação e Pesquisa

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.