Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/654
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | DIAS, Carmen Lucia HORIGUELA, Maria de Lourdes Morales MARCHELLI, Paulo Sergio |
Title: | Politicas para avaliação da qualidade do Ensino Superior no Brasil: um balanço crítico |
metadata.dc.terms.title: | Educação e Pesquisa |
metadata.dc.terms.source: | São Paulo 32 3 Set./Dez. |
metadata.dc.format.medium: | 435-464 |
Issue Date: | 2006 |
ISSN: | 1678-4634 |
metadata.dc.language: | pt pt |
Abstract: | This work wishes to contribute to the debate on the assessment of higher education in Brazil by describing a study about the systems used to measure quality and productivity. Through bibliographical review and documental analysis we seek to analyze the or Este trabalho tem como objetivo contribuir para o debate sobre a avaliação do Ensino Superior no Brasil, apresentando um estudo a respeito dos sistemas utilizados para as medidas de qualidade e produtividade. Busca-se analisar, por meio da revisão bibliog |
Keywords: | Higher education Assessment policies Quality indicators Ensino superior Políticas de avaliação Indicadores de qualidade |
Citation: | DIAS, Carmen Lucia; HORIGUELA, Maria de Lourdes Morales; MARCHELLI, Paulo Sergio. Politicas para avaliação da qualidade do Ensino Superior no Brasil: um balanço crítico. Educação e Pesquisa , São Paulo, v.32, n. 3, p. 435-464, Set./Dez. 2006. https://doi.org/10.1590/S1517-97022006000300002. Disponível em: https://www.scielo.br/j/ep/a/yPdqfZ5rJ7G6TCVnmLsnrMC/abstract/?lang=pt. Acesso: 2021-06-10 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.1590/S1517-97022006000300002 |
metadata.dc.identifier.url: | https://www.scielo.br/j/ep/a/yPdqfZ5rJ7G6TCVnmLsnrMC/abstract/?lang=pt |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Educação e Pesquisa |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.