Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/6476
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: REIS, Marina dos
CORAZZA, Sandra Mara
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-2088-5358
http://orcid.org/0000-0002-1237-198X
Title: O pensamento da filosofia da diferença que sonha signos do arquivo da Educação
metadata.dc.terms.title: Educação (UFSM)
metadata.dc.terms.source: Santa Maria, RS
46
19
jan./dez.
metadata.dc.format.medium: 1-18
Issue Date: 2021
ISSN: 1984-6444
metadata.dc.language: pt
Abstract: Via a Filosofia da Diferença, este artigo ensaia dobras conceituais de sonho e escrita, e transcria a docência-pesquisa desejosamente em seu direito de sonhar o Arquivo da Educação em sua poesia curricular. Apresenta problematizações ao aprendizado pela lógica do sonho rumo à poética da tradução. Em seu desenvolvimento empírico, introduz os conceitos de Sonhografias e de Aulas-Sonho como gatilhos ao pensamento. Permanece inconcluso e aberto no sonho do arquivo em seus signos desejosos por invenção docente.

Via contributions from the Philosophy of Difference, this article, in an ensaistic way, unfolds itself by performing a dream-work treatment through the Archive of Education. It articulates questions about learning and admits the occurrence of illogisms. Such illogisms, by the logic of the dream, trace philosophical directions to the invention of their own senses. The text develops plans of thoughts that affirm the teaching right to dream didactics and to poetize curricula. The article also introduces the concepts of Sonhografias (Dreamographies) and Aulas-Sonho (Dream-Classes), these concepts are understood as signs of pulsional budding from the body that dramatizes classes. It concludes in experimentation poetry and asks if it would no longer be the Archive that sonhografa (writes to dream work mode) a teaching-research.
Keywords: Sonho
Docência
Invenção
Dream
Teaching
Invention
Citation: REIS, Marina dos; CORAZZA, Sandra Mara. O pensamento da filosofia da diferença que sonha signos do arquivo da Educação. Educação (UFSM), Santa Maria, RS, v. 46, n. 19, p. 1-18, jan/dez. 2021. https://doi.org/10.5902/1984644439484. Disponível em: https://periodicos.ufsm.br/reveducacao/article/view/39484. Acesso em: 2022-07-20
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.5902/1984644439484
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.ufsm.br/reveducacao/article/view/39484
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Educação (UFSM)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.