Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/6086
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: ELLIOT, Ligia Gomes
OLIVEIRA, Monica Fontoura de
metadata.dc.creator.orcid: http://orcid.org/0000-0002-7358-5340
http://orcid.org/0000-0002-2454-6433
Title: A secretaria acadêmica do Instituto de História: satisfação com os serviços prestados
metadata.dc.terms.title: Meta : Avaliação
metadata.dc.terms.source: Rio de Janeiro
13
41
out./dez.
metadata.dc.format.medium: 901-923
Issue Date: 2021
ISSN: 2175-2753
metadata.dc.language: pt
Abstract: A Secretaria Acadêmica desempenha um papel institucional essencial para os alunos universitários, desde o ingresso em um curso de graduação até a colação de grau. O estudo tratou da satisfação informada por alunos ingressantes e concluintes com os serviços da Secretaria Acadêmica de Graduação do Instituto de História, da Universidade Federal do Rio de Janeiro. Considerados consumidores dos serviços, os alunos responderam um questionário específico para mensurar sua satisfação com os serviços e a infraestrutura da Secretaria. A análise dos dados quantitativos e qualitativos sinalizou o grau de satisfação predominante ou de insatisfação existente. Os resultados indicam alta satisfação dos alunos e também a relevância do estudo, ao propor sugestões à gestão superior para atender as demandas apresentadas.

The Academic Office plays an essential institutional role for university students, from entering an Undergraduate Course until graduation. This study addressed the satisfaction reported by entering and graduating students with the services provided by the Academic Office of the Institute of History from the Federal University of Rio de Janeiro. Considered consumers of the services, the students answered a specific questionnaire to measure their satisfaction regarding the services and infrastructure of the Academic Office. The analysis of quantitative and qualitative data indicated the predominant degree of satisfaction or existing dissatisfaction. The results revealed high satisfaction of students and also the relevance of the study, as it proposes suggestions to higher management to meet the demands presented.

La Secretaría Académica juega un papel institucional fundamental para los estudiantes universitarios, desde el ingreso a la carrera hasta la graduación. El estudio abordó la satisfacción reportada por los estudiantes de primer año y graduados con los servicios del Departamento de Pregrado Académico del Instituto de Historia de la Universidad Federal de Río de Janeiro. Considerados consumidores de los servicios, los estudiantes respondieron un cuestionario específico para medir su satisfacción con los servicios e infraestructura de la Secretaría. El análisis de datos cuantitativos y cualitativos señaló el grado predominante de satisfacción o insatisfacción existente. Los resultados indican una alta satisfacción de los estudiantes y también la relevancia del estudio, ya que propone sugerencias a la alta dirección para atender las demandas presentadas.
Keywords: Secretaria acadêmica
Instituto de história
Avaliação dos serviços
Satisfação de egressos e ingressantes
Academic Office
Institute of History
Evaluation of services
Satisfaction of graduates and newcomers
Secretaría Académica
Instituto de historia
Evaluación de servicios
Satisfacción de graduados y estudiantes entrantes
Citation: ELLIOT, Ligia Gomes; OLIVEIRA, Monica Fontoura de. A secretaria acadêmica do Instituto de História: satisfação com os serviços prestados. Meta : Avaliação, Rio de Janeiro, v. 13, n. 41, p. 901-923, out/dez. 2021. http://dx.doi.org/10.22347/2175-2753v13i41.3756. Disponível em: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/issue/view/133. Acesso em: 2022-04-07
metadata.dc.identifier.doi: http://dx.doi.org/10.22347/2175-2753v13i41.3756
metadata.dc.identifier.url: https://revistas.cesgranrio.org.br/index.php/metaavaliacao/issue/view/133
metadata.dc.subject.classification: Nível técnico
Appears in Collections:Meta : Avaliação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.