Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/598
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | CARVALHO, Alexandre Filordi de GALLO, Silvio |
Title: | Do sedentarismo ao nomadismo: intervenções para se pensar e agir de outros modos na educação |
metadata.dc.terms.title: | ETD - Educação Tematica Digital |
metadata.dc.terms.source: | Campinas, SP 12 1 jul./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 280-302 |
Issue Date: | 2010 |
ISSN: | 1676-2592 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Intending to diagnose what is called sedentary representation in Education, through Foucault's thought, this article examines the Christian pastoral as a diagnosis of the art of conduction in the field of Education. At same time, it highlights the legacy Com o intuito de diagnosticar o que se denomina de representação sedentária na educação, por intermédio do pensamento de Foucault, o artigo analisa a pastoral cristã como diagnóstico da presença da arte de conduzir no campo da educação. Destaca a herança |
Keywords: | Subjectivites Education Sedentarism Nomadism Subjetividades Educação Sedentarismo Nomadismo |
Citation: | CARVALHO, Alexandre Filordi de; GALLO, Silvio. Do sedentarismo ao nomadismo: intervenções para se pensar e agir de outros modos na educação. ETD - Educação Tematica Digital , Campinas, SP, v.12, n. 1, p. 280-302, jul./dez. 2010. https://doi.org/10.20396/etd.v12i1.853. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/853. Acesso: 2021-05-25 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.20396/etd.v12i1.853 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/853 |
Appears in Collections: | ETD – Educação Temática Digital |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.