Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/5051
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | ROCHA, Carlos Jose Trindade da MALHEIRO, João Manoel da Silva |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0001-5172-9182 http://orcid.org/0000-0002-2495-7806 |
Title: | Narrativas identitárias em experiência de transformação e desenvolvimento profissional docente |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 14 3 jul./set. |
metadata.dc.format.medium: | 986-1000 |
Issue Date: | 2019 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Este trabalho objetiva refletir sobre desenvolvimento profissional docente (DPD) a partir dos processos formativos e da constituição e socializações de narrativas identitárias de dois professores (Mariposa e Casulo) que participam do Grupo de Pesquisa Transformação de uma Universidade Pública Federal do Pará. This work aims to reflect on professional teacher development (PDT) from the formative processes and the constitution and socializations of identity narratives of two teachers (Mariposa and Cocoon) who participate in the Transformation Research Group of a Federal Public University of Pará. Este trabajo objetiva reflexionar sobre desarrollo profesional docente (DPD) a partir de los procesos formativos y de la constitución y socializaciones de narrativas identitarias de dos profesores (Mariposa y Casulo) que participan del Grupo de Investigación Transformación de una Universidad Pública Federal de Pará. |
Keywords: | Formação docente Desenvolvimento profissional docente Metamorfoses Teacher training Professional teacher development Metamorphoses Formación docente Desarrollo profesional docente Metamorfosis |
Citation: | ROCHA, Carlos Jose Trindade da; MALHEIRO, João Manoel da Silva. Narrativas identitárias em experiência de transformação e desenvolvimento profissional docente. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. 3, p. 986-1000, jul/set. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14i3.11836. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11836. Acesso em: 2022-03-07 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v14i3.11836 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11836 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.