Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/5047
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: ROACH, Eduardo Francisco Freyre
LAMAR, Adolfo Ramos Lamar
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-2267-1564
https://orcid.org/0000-0003-1164-1172
Title: Educação científica e realidade agropecuária em Cuba: algumas ideias sobre sua mudança epistemológica
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
14
3
jul./set.
metadata.dc.format.medium: 928-941
Issue Date: 2019
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Este artigo aborda a mudança epistemológica que hoje vai ganhando importância no contexto da Educação Superior agropecuária de Cuba.

This article addresses the epistemological revolution that today is observed in the context of research and higher agricultural science education in Cuba.

Este artículo aborda el cambio epistemológico que hoy en día hoy se observa en el contexto de la investigación y educación científica superior agropecuaria de Cuba.
Keywords: Agricultura sustentável
Cuba
Educação superior agropecuária
Epistemologia
Sustainable agriculture
Cuba, Scientific Education
Epistemology
Agricultura sostenible
Cuba
Educación científica
Epistemología
Citation: ROACH, Eduardo Francisco Freyre; LAMAR, Adolfo Ramos Lamar. Educação científica e realidade agropecuária em Cuba: algumas ideias sobre sua mudança epistemológica. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. 3, p. 928-941, jul/set. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14i3.11530. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11530. Acesso em: 2022-03-07
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v14i3.11530
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11530
metadata.dc.subject.classification: Nível epistemológico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.