Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/5045
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: SEVERINO, Antonio Joaquim
metadata.dc.creator.orcid: http://orcid.org/0000-0002-7922-9021
Title: Pesquisa educacional: da consistência epistemológica ao compromisso ético
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
14
3
jul./set.
metadata.dc.format.medium: 900-916
Issue Date: 2019
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Construindo-se de uma perspectiva filosófica, o ensaio explicita as exigências epistêmicas e éticas que se põem como condições fundantes da prática da pesquisa, defendendo a igual relevância dessas duas perspectivas na construção do conhecimento científico, em geral, e da investigação específica no campo educacional, em particular.

Constructing from a philosophical perspective, the essay explicitly explains the epistemic and ethical requirements that stand as fundamental conditions for the practice of research, defend-ing the equal relevance of these two perspectives in the construction of scientific knowledge in general, and of specific research in the educational field, in particular.

Construyendo desde una perspectiva filosófica, el ensayo explica los requisitos epistémicos y éticos que se establecen como las condiciones fundacionales de la práctica de investigación, defendiendo la misma re-levancia de estas dos perspectivas en la construcción de conocimientos científicos, En general, y la investigación específica en el ámbito educativo, en particular.
Keywords: Pesquisa científica
Epistemologia da pesquisa educacional
Ética na prática da pesquisa
Ética na pesquisa educacional
Scientific research
Educational research epistemology
Ethics in research practice
Ethics in educational research
Investigación científica
Epistemología de la investigación educativa
Ética en la práctica de la investigación
Ética en la investigación educativa
Citation: SEVERINO, Antonio Joaquim. Pesquisa educacional: da consistência epistemológica ao compromisso ético. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. 3, p. 900-916, jul/set. 2019. https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12445. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12445. Acesso em: 2022-03-07
metadata.dc.identifier.doi: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12445
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12445
metadata.dc.subject.classification: Nível epistemológico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.