Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/5043
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: OLIVEIRA, Jáima Pinheiro de
ARAUJO, Mariane Andreuzzi
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-0156-3804
https://orcid.org/0000-0003-0193-7981
Title: La participación de un niño con síndrome de down en las prácticas pedagógicas de la educación infantil
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
14
n. esp. 1
abr.
metadata.dc.format.medium: 869-882
Issue Date: 2019
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: es
Abstract: A fase pré-escolar faz parte de um período decisivo na formação de uma criança. Nesse contexto, essa pesquisa teve como objetivo analisar situações de mediação e práticas pedagógicas que interferiram de maneira positiva junto ao acesso curricular e à interação social de uma criança com Síndrome de Down.

Pre-school is part of a decisive period in the formation of a child. In this context, this research aimed to analyze mediation situations and pedagogical practices that interfered in a positive way with curricular access and social interaction of a child with Down syndrome.

La fase preescolar forma parte de un período decisivo en la formación de un niño. En ese contexto, esta investigación tuvo como objetivo analizar las situaciones de mediación y las prácticas pedagógicas que interfirieron de manera positiva, junto al acceso curricular e interacción social de un niño con síndrome de Down.
Keywords: Educação infantil
Práticas pedagógicas
Inclusão
Child education
Pedagogical practices
Inclusion
Educación infantil
Prácticas pedagógicas
Inclusión
Citation: OLIVEIRA, Jáima Pinheiro de; ARAUJO, Mariane Andreuzzi. La participación de un niño con síndrome de down en las prácticas pedagógicas de la educación infantil. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 1, p. 869-882, abr. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12212. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12212. Acesso em: 2022-03-07
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12212
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12212
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.