Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/5038
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: GIROTTO, Claudia Regina Mosca
ARAUJO, Luciana Aparecida de
VITTA, Fabiana Cristina Frigieri de
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0001-6267-8085
https://orcid.org/0000-0003-1147-5039
https://orcid.org/0000-0001-9545-7588
Title: Discursivização sobre “doenças do não aprender” no contexto educacional inclusivo: o que dizem os professores de educação infantil?
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
14
n. esp. 1
abr.
metadata.dc.format.medium: 807-825
Issue Date: 2019
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Frente ao excessivo aumento de encaminhamentos e diagnósticos que resultam em “doenças do não aprender”, esse estudo objetivou compreender como cinco professoras que lecionam para turmas do Infantil II, numa escola municipal de Educação Infantil, discursivizam as “doenças do não aprender” e as possíveis implicações em sua prática docente.

Due to the excessive increase of referrals and diagnoses that result in "diseases of not learn", this study aimed to understand how five teachers who teach kindergarten classes, in a municipal Early Childhood Education school, discourse the "diseases doen learning" and the possible implications in their teaching practice.

Frente al excesivo aumento de encaminamientos y diagnósticos que resultan en "enfermedades del no aprender", ese estudio objetivó comprender como cinco profesoras que enseñan para las clases del Infantil II, en una escuela municipal de Educación Infantil, pronuncian alocuciones sobre las "enfermedades del no aprender" y las posibles implicaciones en su práctica docente La generación de datos se dio a partir de la dialogía emprendida en un foro virtual de discusión, cuyos datos indiciaron ejes de análisis volcados a las concepciones sobre "enfermedades del no aprender" ya la práctica docente frente a tales "enfermedades"
Keywords: Inclusão
Educação Infantil
Doenças do não aprender
Formação docente
Inclusion
Early childhood education
Diseases doen learning
Teacher training
Inclusión
Educación Infantil
Enfermedades del no aprender
Formación docente
Citation: GIROTTO, Claudia Regina Mosca; ARAUJO, Luciana Aparecida de; VITTA, Fabiana Cristina Frigieri de. Discursivização sobre “doenças do não aprender” no contexto educacional inclusivo: o que dizem os professores de educação infantil?. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 1, p. 807-825, abr. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12208. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12208. Acesso em: 2022-03-07
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12208
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12208
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.