Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/5035
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | MATOS, Maria Almerinda de Souza SOUZA, Danilo Batista de OLIVEIRA, Jáima Pinheiro de |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0002-4776-2155 https://orcid.org/0000-0001-6017-3614 https://orcid.org/0000-0002-0156-3804 |
Title: | Accesibilidad y educación infantil: el proceso de inclusión del público-punto de educación especial en Manaus/AM |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 14 n. esp. 1 abr. |
metadata.dc.format.medium: | 760-774 |
Issue Date: | 2019 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | es |
Abstract: | Apresentamos neste trabalho discussões sobre o processo de inclusão do público-alvo da Educação Especial na Educação Infantil em Manaus (AM), com ênfase na situação da acessibilidade. Para isso, apresentamos dados de alunos incluídos nas escolas da Secretaria Municipal de Educação de Manaus e exemplificamos a condição da acessibilidade em duas escolas We present in this work discussions about the process of inclusion of the target audience of Special Education in Early Childhood Education in Manaus (AM), with emphasis on the accessibility situation. En este trabajo se presentan discusiones sobre el proceso de inclusión del público objetivo de la Educación Especial en la Educación Infantil en Manaus (AM), con énfasis en la situación de la accesibilidad |
Keywords: | Acessibilidade Educação infantil Inclusão escolar Accessibility Child education School inclusion Accesibilidad Educación Infantil Inclusión escolar |
Citation: | MATOS, Maria Almerinda de Souza; SOUZA, Danilo Batista de; OLIVEIRA, Jáima Pinheiro de. Accesibilidad y educación infantil: el proceso de inclusión del público-punto de educación especial en Manaus/AM. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 1, p. 760-774, abr. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12205. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12205. Acesso em: 2022-03-07 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12205 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12205 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.