Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/5035
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: MATOS, Maria Almerinda de Souza
SOUZA, Danilo Batista de
OLIVEIRA, Jáima Pinheiro de
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-4776-2155
https://orcid.org/0000-0001-6017-3614
https://orcid.org/0000-0002-0156-3804
Title: Accesibilidad y educación infantil: el proceso de inclusión del público-punto de educación especial en Manaus/AM
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
14
n. esp. 1
abr.
metadata.dc.format.medium: 760-774
Issue Date: 2019
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: es
Abstract: Apresentamos neste trabalho discussões sobre o processo de inclusão do público-alvo da Educação Especial na Educação Infantil em Manaus (AM), com ênfase na situação da acessibilidade. Para isso, apresentamos dados de alunos incluídos nas escolas da Secretaria Municipal de Educação de Manaus e exemplificamos a condição da acessibilidade em duas escolas

We present in this work discussions about the process of inclusion of the target audience of Special Education in Early Childhood Education in Manaus (AM), with emphasis on the accessibility situation.

En este trabajo se presentan discusiones sobre el proceso de inclusión del público objetivo de la Educación Especial en la Educación Infantil en Manaus (AM), con énfasis en la situación de la accesibilidad
Keywords: Acessibilidade
Educação infantil
Inclusão escolar
Accessibility
Child education
School inclusion
Accesibilidad
Educación Infantil
Inclusión escolar
Citation: MATOS, Maria Almerinda de Souza; SOUZA, Danilo Batista de; OLIVEIRA, Jáima Pinheiro de. Accesibilidad y educación infantil: el proceso de inclusión del público-punto de educación especial en Manaus/AM. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 1, p. 760-774, abr. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12205. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12205. Acesso em: 2022-03-07
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12205
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12205
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.