Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/5034
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: MACHADO, Gabriela
MARTINS, Morgana de Fátima Agostini
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-7362-2332
https://orcid.org/0000-0001-9117-1320
Title: Atendimento educacional especializado - AEE na educação infantil: entraves e possibilidades.
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
14
n. esp. 1
abr.
metadata.dc.format.medium: 746-759
Issue Date: 2019
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O trabalho apresenta os resultados de uma pesquisa que buscou compreender o Atendimento Educacional Especializado na Educação Infantil em Dourados/MS. Caracterizada como um Estudo de Caso de cunho qualitativo, a coleta de dados contou com sessões de observação e aplicação de dois questionários diferentes.

The article presents the results of a research aimed to understand Specialized Educational Assistance in multifunctional resource rooms, during Early Childhood, located in Dourados / MS. Characterized as a Qualitative Case Study, the data collection included sessions of observation and application of two different questionnaires.

Este trabajo presenta los resultados de una investigación que buscó comprender la atención Educacional Especializada en la Educación Infantil en Dourados/MS. Caracterizada con un estudio de caso de cuño cualitativo, la recopilación de datos contó con sesiones de observación y aplicación de dos cuestionarios diferentes.
Keywords: Educação especial
Educação infantil
Formação de professores
Atendimento educacional especializado
Sala de recurso multifuncional
Special education
Infant education
Teacher training
Specialized educational assistance
Multifunctional resource room
Educación especial
Educación infantil
Formación de professores
Atención educacional especializado
Classes de recursos multifuncionales
Citation: MACHADO, Gabriela; MARTINS, Morgana de Fátima Agostini. Atendimento educacional especializado - AEE na educação infantil: entraves e possibilidades.. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 1, p. 746-759, abr. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12204. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12204. Acesso em: 2022-03-07
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12204
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12204
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.