Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/5030
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: SILVA, Lázara Cristina da
SILVA, Fernanda Duarte Araújo
FALEIRO, Wender
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-4647-8785
http://orcid.org/0000-0003-2041-0608
https://orcid.org/0000-0001-6419-296X
Title: Educação infantil e educação especial: entre as fronteiras do favor e do direito de todos às condições de cidadania
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
14
n. esp. 1
abr.
metadata.dc.format.medium: 702-716
Issue Date: 2019
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Este texto pretende refletir sobre as fronteiras existentes entre favor e as conquistas rumo ao direito à educação pública de qualidade referenciada socialmente, focalizado na Educação Infantil de 2008 a 2018, decorrentes da Política de Educação Especial na perspectiva da Educação inclusiva.

This text intends to reflect on the existing boundaries between favor and the achievements towards the right to public education of socially referenced quality, focused on the education of children from 2008 to 2018, arising from the Special Education Policy from the perspective of Inclusive Education.

Este artículo pretende reflexionar sobre las fronteras existentes entre favor y las conquistas hacia el derecho a la educación pública de calidad referenciada socialmente, enfocada en la educación infantil de 2008 a 2018, derivadas de la Política de Educación Especial en la perspectiva de la Educación inclusiva.
Keywords: Políticas de Educação Infantil
Políticas de educação especial
Criança e o direito à educação
Child education policies
Special education policies
Children the right to education
Políticas de educación infantil
Políticas de educación especial
Niño y el derecho a la educación
Citation: SILVA, Lázara Cristina da ; SILVA, Fernanda Duarte Araújo; FALEIRO, Wender. Educação infantil e educação especial: entre as fronteiras do favor e do direito de todos às condições de cidadania. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 1, p. 702-716, abr. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12200. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12200. Acesso em: 2022-03-07
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12200
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12200
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.