Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/5027
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | PASCHOAL, Jaqueline Delgado |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0002-7961-2362 |
Title: | A inclusão na pré-escola obrigatória: uma análise da legislação |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 14 n. esp. 1 abr. |
metadata.dc.format.medium: | 656-670 |
Issue Date: | 2019 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O objetivo desse estudo de caráter bibliográfico é discutir os impactos da obrigatoriedade da pré-escola na ação dos professores e os desafios para a concretização de um trabalho pedagógico inclusivo de qualidade, que promova o desenvolvimento integral de todas as crianças, independente de sua condição física ou intelectual. The objective of this bibliographic study is to discuss the impacts of pre-school compulsion on teachers' actions and the challenges to the accomplishment of an inclusive quality pedagogical work that promotes the integral development of all children, regardless of their physical condition or intellectual. El objetivo de este estudio de carácter bibliográfico es discutir los impactos de la obligatoriedad de la preescolar en la acción de los profesores y los desafíos para la concreción de un trabajo pedagógico inclusivo de calidad que promueve el desarrollo integral de todos los niños independientemente de su condición física o intelectual. |
Keywords: | Inclusão Direitos Obrigatoriedade Legislação Inclusion Rights Mandatory Legislation Inclusión Derechos Obligatorio Legislación |
Citation: | PASCHOAL, Jaqueline Delgado. A inclusão na pré-escola obrigatória: uma análise da legislação. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 1, p. 656-670, abr. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12197. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12197. Acesso em: 2022-03-07 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12197 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12197 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.