Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/5026
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | ANJOS, Cleriston Izidro dos SILVA, Shirley SILVA, Cleber Nelson de Oliveira |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0003-1040-4909 https://orcid.org/0000-0002-9224-4998 https://orcid.org/0000-0002-0397-8050 |
Title: | Políticas, formação docente e práticas pedagógicas: reflexões acerca de uma educação infantil inclusiva |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 14 n. esp. 1 abr. |
metadata.dc.format.medium: | 641-655 |
Issue Date: | 2019 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Este artigo analisa a tríade - política educacional, formação docente e práticas pedagógicas - compreendendo-os como elementos balizados pelos contornos das políticas sociais e que se entrelaçam diretamente na construção de uma educação inclusiva. This article analyses the triad educational policies, teacher training and pedagogical practices as elements inscribed within the limits of social policies that intertwine directly in the construction of inclusive education. |
Keywords: | Educação infantil Inclusão Diferenças Políticas sociais Childhood education Inclusion Differences Social policies Educación infantil| Inclusión| Diferencias| Políticas sociales |
Citation: | ANJOS, Cleriston Izidro dos; SILVA, Shirley; SILVA, Cleber Nelson de Oliveira. Políticas, formação docente e práticas pedagógicas: reflexões acerca de uma educação infantil inclusiva. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 1, p. 641-655, abr. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12196. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12196. Acesso em: 2022-03-07 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12196 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12196 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.