Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/5026
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: ANJOS, Cleriston Izidro dos
SILVA, Shirley
SILVA, Cleber Nelson de Oliveira
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0003-1040-4909
https://orcid.org/0000-0002-9224-4998
https://orcid.org/0000-0002-0397-8050
Title: Políticas, formação docente e práticas pedagógicas: reflexões acerca de uma educação infantil inclusiva
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
14
n. esp. 1
abr.
metadata.dc.format.medium: 641-655
Issue Date: 2019
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Este artigo analisa a tríade - política educacional, formação docente e práticas pedagógicas - compreendendo-os como elementos balizados pelos contornos das políticas sociais e que se entrelaçam diretamente na construção de uma educação inclusiva.

This article analyses the triad educational policies, teacher training and pedagogical practices as elements inscribed within the limits of social policies that intertwine directly in the construction of inclusive education.
Keywords: Educação infantil
Inclusão
Diferenças
Políticas sociais
Childhood education
Inclusion
Differences
Social policies
Educación infantil| Inclusión| Diferencias| Políticas sociales
Citation: ANJOS, Cleriston Izidro dos; SILVA, Shirley; SILVA, Cleber Nelson de Oliveira. Políticas, formação docente e práticas pedagógicas: reflexões acerca de uma educação infantil inclusiva. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 1, p. 641-655, abr. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12196. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12196. Acesso em: 2022-03-07
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.1.12196
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12196
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.