Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4983
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | MONTEIRO, Luana FORTUNATO, Ivan |
metadata.dc.creator.orcid: | http://orcid.org/0000-0003-2881-1246 http://orcid.org/0000-0002-1870-7528 |
Title: | A relação entre saberes docentes e a formação continuada: teses e dissertações 2012-2017 |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 14 4 out./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 2260-2274 |
Issue Date: | 2019 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Pensar a qualidade nos processos educativos implica diretamente na formação de professores, inicial e continuada. No presente trabalho, propomos um olhar sob um recorte de teses e dissertações sobre os saberes docentes e formação continuada com o objetivo de identificar e sistematizar as contribuições apresentadas pelos autores. Thinking about quality in educational processes directly implies teacher training, initial and continuing. In the present work, we propose a look under a clipping of theses and dissertations on teacher knowledge and continuing education with the objective of identifying and systematizing the contributions presented by the authors. Pensar la calidad en los procesos educativos implica directamente en la formación de profesores, inicial y continuada. En el presente trabajo, proponemos una mirada bajo un recorte de tesis y disertaciones sobre los saberes docentes y formación continuada con el objetivo de identificar y sistematizar las contribuciones presentadas por los autores. |
Keywords: | Estado do conhecimento Saberes docentes Formação continuada State of knowledge You know how to teach Continuing education Estado del conocimiento Saberes docentes Formación continua |
Citation: | MONTEIRO, Luana; FORTUNATO, Ivan. A relação entre saberes docentes e a formação continuada: teses e dissertações 2012-2017. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. 4, p. 2260-2274, out/dez. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14i4.12276. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12276. Acesso em: 2022-03-07 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v14i4.12276 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12276 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.