Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4983
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: MONTEIRO, Luana
FORTUNATO, Ivan
metadata.dc.creator.orcid: http://orcid.org/0000-0003-2881-1246
http://orcid.org/0000-0002-1870-7528
Title: A relação entre saberes docentes e a formação continuada: teses e dissertações 2012-2017
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
14
4
out./dez.
metadata.dc.format.medium: 2260-2274
Issue Date: 2019
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Pensar a qualidade nos processos educativos implica diretamente na formação de professores, inicial e continuada. No presente trabalho, propomos um olhar sob um recorte de teses e dissertações sobre os saberes docentes e formação continuada com o objetivo de identificar e sistematizar as contribuições apresentadas pelos autores.

Thinking about quality in educational processes directly implies teacher training, initial and continuing. In the present work, we propose a look under a clipping of theses and dissertations on teacher knowledge and continuing education with the objective of identifying and systematizing the contributions presented by the authors.

Pensar la calidad en los procesos educativos implica directamente en la formación de profesores, inicial y continuada. En el presente trabajo, proponemos una mirada bajo un recorte de tesis y disertaciones sobre los saberes docentes y formación continuada con el objetivo de identificar y sistematizar las contribuciones presentadas por los autores.
Keywords: Estado do conhecimento
Saberes docentes
Formação continuada
State of knowledge
You know how to teach
Continuing education
Estado del conocimiento
Saberes docentes
Formación continua
Citation: MONTEIRO, Luana; FORTUNATO, Ivan. A relação entre saberes docentes e a formação continuada: teses e dissertações 2012-2017. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. 4, p. 2260-2274, out/dez. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14i4.12276. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12276. Acesso em: 2022-03-07
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v14i4.12276
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12276
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.