Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4968
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | SILVA, Anilde Tombolato Tavares da BITTENCOURT, Cândida Alayde de Carvalho OLIVEIRA, Marta Regina Furlan de |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0001-8391-880X https://orcid.org/0000-0001-9299-146X http://orcid.org/0000-0003-2146-2557 |
Title: | A experiência da infância entre os dilemas da educação moderna e o empobrecimento do trabalho docente |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 14 n. esp. 4 dez. |
metadata.dc.format.medium: | 2032-2045 |
Issue Date: | 2019 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Este texto busca refletir os dilemas da educação moderna, da experiência da infância e o empobrecimento do trabalho docente à luz de Theodor Adorno, Walter Benjamin, Jean-François Lyotard, Giorgio Agamben, Fernando Barcena e Michel Foucault, entre outros. This text seeks to reflect the dilemmas of modern education, the experience of childhood and the impoverishment of teacher work in the light of Theodor Adorno, Walter Benjamin, Jean-François Lyotard; Giorgio Agamben, Fernando Barcena and Michel Foucault, among others. El texto busca reflexionar sobre los dilemas de la educación moderna, de la experiencia de la infancia y el empobrecimiento del trabajo docente a la luz de Theodor Adorno, Walter Benjamin, Jean-François Lyotard, Giorgio Agamben, Fernando Barcena y Michel Foucault, entre otros. |
Keywords: | Educação Trabalho docente Experiência da infância Modernidade Education Teacher work Experience of childhood Modernity Educación Trabajo docente Experiencia de la infancia Modernidad |
Citation: | SILVA, Anilde Tombolato Tavares da; BITTENCOURT, Cândida Alayde de Carvalho; OLIVEIRA, Marta Regina Furlan de. A experiência da infância entre os dilemas da educação moderna e o empobrecimento do trabalho docente. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 4, p. 2032-2045, dez. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.4.12926. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12926. Acesso em: 2022-03-07 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.4.12926 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12926 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.