Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4968
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: SILVA, Anilde Tombolato Tavares da
BITTENCOURT, Cândida Alayde de Carvalho
OLIVEIRA, Marta Regina Furlan de
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0001-8391-880X
https://orcid.org/0000-0001-9299-146X
http://orcid.org/0000-0003-2146-2557
Title: A experiência da infância entre os dilemas da educação moderna e o empobrecimento do trabalho docente
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
14
n. esp. 4
dez.
metadata.dc.format.medium: 2032-2045
Issue Date: 2019
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Este texto busca refletir os dilemas da educação moderna, da experiência da infância e o empobrecimento do trabalho docente à luz de Theodor Adorno, Walter Benjamin, Jean-François Lyotard, Giorgio Agamben, Fernando Barcena e Michel Foucault, entre outros.

This text seeks to reflect the dilemmas of modern education, the experience of childhood and the impoverishment of teacher work in the light of Theodor Adorno, Walter Benjamin, Jean-François Lyotard; Giorgio Agamben, Fernando Barcena and Michel Foucault, among others.

El texto busca reflexionar sobre los dilemas de la educación moderna, de la experiencia de la infancia y el empobrecimiento del trabajo docente a la luz de Theodor Adorno, Walter Benjamin, Jean-François Lyotard, Giorgio Agamben, Fernando Barcena y Michel Foucault, entre otros.
Keywords: Educação
Trabalho docente
Experiência da infância
Modernidade
Education
Teacher work
Experience of childhood
Modernity
Educación
Trabajo docente
Experiencia de la infancia
Modernidad
Citation: SILVA, Anilde Tombolato Tavares da; BITTENCOURT, Cândida Alayde de Carvalho; OLIVEIRA, Marta Regina Furlan de. A experiência da infância entre os dilemas da educação moderna e o empobrecimento do trabalho docente. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 4, p. 2032-2045, dez. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.4.12926. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12926. Acesso em: 2022-03-07
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.4.12926
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12926
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.