Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4967
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: BIDO, José Mateus
GALUCH, Maria Terezinha Bellanda
CZYZEWSKI, Analice Czyzewski
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-7432-3123
https://orcid.org/0000-0001-5154-9819
https://orcid.org/0000-0003-0879-7336
Title: Formação de professores no Instituto Federal do Paraná: dilemas formativos
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
14
n. esp. 4
dez.
metadata.dc.format.medium: 2017-2031
Issue Date: 2019
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: A formação inicial e continuada de professores foi instituída como política educacional com a Lei n.º 11.502, de julho de 2007; a criação da Rede Federal de ensino faz parte das ações propostas para a oferta dessa formação.

Initial and continuing teacher training was instituted as an educational policy under Law No. 11,502 of July 2007; The creation of the Federal Education Network is part of the actions proposed for offering this training.

La formación inicial y continua de profesores ha sido instituida como política educacional con la Ley n.º 11.502, de julio de 2007; la creación de la Red Federal de enseñanza hace parte de las acciones propuestas para la oferta de esta formación.
Keywords: Formação de professores
Instituto Federal do Paraná
Teoria crítica da sociedade
Políticas públicas
Teacher training
Federal Institute of Paraná
Critical theory of Society
Public policies
Formación del profesorado
Instituto Federal do Paraná
Teoría crítica de la sociedad
Políticas públicas
Citation: BIDO, José Mateus; GALUCH, Maria Terezinha Bellanda; CZYZEWSKI, Analice Czyzewski. Formação de professores no Instituto Federal do Paraná: dilemas formativos. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 4, p. 2017-2031, dez. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.4.12925. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12925. Acesso em: 2022-03-07
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.4.12925
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12925
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.