Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4967
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | BIDO, José Mateus GALUCH, Maria Terezinha Bellanda CZYZEWSKI, Analice Czyzewski |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0002-7432-3123 https://orcid.org/0000-0001-5154-9819 https://orcid.org/0000-0003-0879-7336 |
Title: | Formação de professores no Instituto Federal do Paraná: dilemas formativos |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 14 n. esp. 4 dez. |
metadata.dc.format.medium: | 2017-2031 |
Issue Date: | 2019 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | A formação inicial e continuada de professores foi instituída como política educacional com a Lei n.º 11.502, de julho de 2007; a criação da Rede Federal de ensino faz parte das ações propostas para a oferta dessa formação. Initial and continuing teacher training was instituted as an educational policy under Law No. 11,502 of July 2007; The creation of the Federal Education Network is part of the actions proposed for offering this training. La formación inicial y continua de profesores ha sido instituida como política educacional con la Ley n.º 11.502, de julio de 2007; la creación de la Red Federal de enseñanza hace parte de las acciones propuestas para la oferta de esta formación. |
Keywords: | Formação de professores Instituto Federal do Paraná Teoria crítica da sociedade Políticas públicas Teacher training Federal Institute of Paraná Critical theory of Society Public policies Formación del profesorado Instituto Federal do Paraná Teoría crítica de la sociedad Políticas públicas |
Citation: | BIDO, José Mateus; GALUCH, Maria Terezinha Bellanda; CZYZEWSKI, Analice Czyzewski. Formação de professores no Instituto Federal do Paraná: dilemas formativos. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 4, p. 2017-2031, dez. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.4.12925. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12925. Acesso em: 2022-03-07 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.4.12925 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12925 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.